انعقاد تفاهم اقتصادی بین شهردار اصفهان و شهردارموستار؛ نصف جهان با موستار خواهر خوانده می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

انعقاد تفاهم اقتصادی بین  شهردار اصفهان و  شهردارموستار؛

نصف جهان با موستار خواهر خوانده می شود

پیرو مذاکرات  وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای خود در بوسنی و هرزگوین مبنی بر خواهرخواندگی بین موستار با اصفهان ، تفاهم نامه اقتصادی در زمینه همکاری های بانکی، نمایشگاهی و گردشگری میان  شهرداری اصفهان و شهرداری موستار به امضا رسید.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار شهر موستار، پنجمین شهر بزرگ کشور بوسنی هرزگووین با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار کرد.

در این دیدارتفاهم نامه اقتصادی در زمینه همکاری های بانکی، نمایشگاهی و گردشگری میان شهرداران به امضا رسید که تضمین کننده ارتباط بیشتر و توسعه اقتصادی و گردشگری شهرها است. این تفاهم نامه در حالی به امضا رسید که  روز گذشته وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای خود در بوسنی و هرزگوین  در کنفرانس مطبوعاتی مشترک تاکید کرد: روابط دو ملت تاریخی است و با خواهرخواندگی بین شهرهای ایران و بوسنی این روابط بین همه مردم دو کشور توسعه می یابد. خوشحالم سارایوو خواهر خوانده تهران است و به زودی موستار با اصفهان و بانیالوکا با تبریز خواهر خوانده هم می شوند.

بنا بر این گزارش،  در این تفاهم نامه دوطرفه مقرر شد؛ ظرفیت های متقابل اصفهان و موستار در اختیار دو شهر قرار گرفته و زمینه ساز توسعه گردشگری و اقتصادی اصفهان و موستار شود.

همچنین در بخش دیگری از این تفاهم نامه آمده است‌، با توجه به ظرفیت سالانه گردشگری در شهر موستار،اصفهان به عنوان پتانسیل قابل توجه گردشگری در خاورمیانه از این فضا به صورت مشارکتی برای جذب گردشگر استفاده کند.

بر اساس این تفاهم نامه نمایشگاه های مشترک در حوزه های مختلف در دوشهر اصفهان و موستار برگزار می شود.

گفتنی است؛ موستار در نزدیکی رودخانه نرتوا واقع شده و پنجمین شهر بزرگ کشور بوسنی و هرزگووین است. همچنین  شهر موستار به‌افتخار پل‌بانانی که در زبان محلی، موستاری نامیده می‌شوند نامگذاری شده است. آنها کسانی بودند که وظیفهٔ نگهداری از پل قدیمی یا (پل موستار) را بر روی رودخانهٔ نرتوا برعهده داشتند.این پل در سال ۲۰۰۴ بازسازی شد و درحال حاضر یکی از نقاط دیدنی  این شهر به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا