۷ هزار فرزند یتیم در طرح اکرام تحت حمایت کمیته امداد هستند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر کل کمیته امداد خمینی اصفهان:
مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت:هفت هزار فرزند یتیم در طرح اکرام ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که هر کدام از کودکان در این طرح به شکل میانگین ۵ تا ۱۰ حامی دارند.

به گزارش ارک خبر:حمیدرضا شیران پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت:اگر فرهنگ‌سازی کار خیر دو بازوی اصلی داشته باشد، یکی حوزه آموزش مانند مدارس و دانشگاه و دیگری حوزه رسانه است که می‌توانند نقش خوب و تأثیرگذاری بر هدایت مردم به سمت کار خیر ایفا کنند.

وی افزود: استان اصفهان در بخش هم‌افزایی با خیرین رتبه اول را در کشور کسب کرده است تا با کمک هم به رفع نیاز مردم بپردازند.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماهه اخیر ۲۴ میلیارد تومان صدقات در استان اصفهان جمع‌آوری شده است که اگر این هزینه را بر خانواده‌های تحت تکفل تقسیم کنیم باز هم برای رفع نیازهای آن‌ها احتیاج به کمک هست و در این باره دولت با سه برابر کردن یارانه شب عید و تقبل کردن بخش بیمه درمان به کمک کمیته امداد آمده است.

شیران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان صدقات تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان برسد، تصریح کرد: هم‌اکنون شمارش صندوق‌های صدقات به روش سنتی انجام می‌شود اما این روند به سمت الکترونیکی شدن رفته و تا پایان سال از این خدمات رونمایی خواهد شد.

شیران با بیان اینکه در سال جاری حدود شش هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال برای خانواده ها ایجاد و چهار هزار طرح اشتغال جاری داریم، بیان داشت: بخشی از این افراد درآمد پایینی دارند و هنوز تحت حمایت ما هستند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۵ هزار فرزند نیازمند تکفل داریم، تصریح کرد: اگر ۱۰۰ هزار خانواده یعنی از هر چهار خانواده یک مورد مسئولیت تکفل را برعهده بگیرند نیاز این افراد در زمینه‌های مختلف رفع می شود.

مدیر کل کمیته امداد خمینی استان اصفهان با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰  خانواده سال گذشته از حمایت ما خارج شدند، اظهار داشت: هفت هزار فرزند یتیم در طرح اکرام ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که هر کدام از کودکان در این طرح به شکل میانگین ۵ تا ۱۰ حامی دارند.

وی ادامه داد: حدود هشت هزار نفر در طرح محسنین که ویژه فرزندان غیریتیم است با سرانه ماهانه ۵۰ هزار تومان تحت حمایت حامی قرار دارند اما همچنان ۱۱ هزار فرزند هنوز بدون حامی داریم.

شیران افزود: تعداد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد نه تنها افزایش نیافته بلکه رو به کاهش است. خانواده هایی که توانایی انجام کار دارند، توانمند شده و از پوشش کمیته امداد خارج می شوند. در دو سال اخیر حدود شش هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شده است و ۴۴ هزار طرح اشتغال جاری نیز در دست داریم. تاکنون هشت هزار خانواده از تحت حمایت کمیته امداد خارج شده اند.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری در سه بخش انجام می شود، گفت: روز ۱۶ اسفند این طرح در مدارس، ۱۷  اسفند معابر و میدان‌ها و ۱۸ اسفند در نماز جمعه برگزار می‌شود، همچنین روزهای ۱۷ و ۱۸ بازارچه خیریه واقع در میدان قدس و باغ موزه چهل‌ستون از صبح تا عصر دایر است.

وی ادامه داد: برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه صندوق های مخصوصی قرار داده شده بود که ۳۵۰ میلیارد تومان از آن ها به دست آمد و ارسال شد. کار خیر یکی از کارهایی است که باید به صورت مردمی اجرا شود و دولت تنها باید بر آن نظارت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا