اختصاص ۴.۴ درصد تسهیلات بانکی به آذربایجان شرقی

ارک خبر-مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص ۴.۴ درصد تسهیلات بانکی به آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هاشم زاده مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استاندار آذربایجان شرقی گفت: از مجموع ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سراسر کشور حدود ۴.۴ درصد از این سهمیه به آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرایی شدن بسته ارتقا توان تولید ملی گفت: ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و بازسازی حداقل ۲۲۰ بنگاه تولیدی استان ارائه می‌شود.

وی گفت: طرح به منظور بازسازی و نوسازی صنایع و معادن با هدف ارتقا بهره وری انرژی، کاهش شدت مصرف، افزایش رقابت پذیری، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی در کشور اجرا می‌شود.

هاشم زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور محسوب می‌شود و اغلب این واحد‌ها از فرسودگی ماشین آلات و تکنولوژی قدیمی رنج می‌برند امیدواریم اعطای این تسهیلات بخشی از این مشکلات را مرتفع سازد.

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل، این تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد ریال برای بنگاه‌های کوچک که زیر ۵۰ نفر کارگر دارند، تا سقف ۶۰ میلیارد ریال برای بنگاه‌های متوسط که بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر کارگر دارند و تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال برای بنگاه‌های بزرگ اعطا می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استاندار آذربایجان شرقی گفت: نرخ سود این تسهیلات بر اساس نرخ مشارکتی مصوب شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت حداکثر ۴ سال است و برای دوره تنفس و دوره اجرا نیز یک سال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در اولین کارگروه استانی بررسی متقاضی بازسازی و نوسازی ۱۹ طرح مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۵ طرح با مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب و به بانک‌های عامل ارجاع می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا