مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان: بیکاری ۶ هزار نفر از فرزندان ایثارگران استان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان:
بیکاری ۶ هزار نفر از فرزندان ایثارگران استان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: طبق آمارهای موجود در حال حاضر تعداد ۶ هزار و ۲۹۲ نفر از فرزندان ایثارگر استان اصفهان بیکار هستند و انتظار می رود دستگاه ها تلاش کنند تا برای اشتغال آنها چاره اندیشی شود.

به گزارش ارک خبر: داریوش وکیلی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: ۲۲ اسفند روزی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام شهدا نام‌گذاری شده است، باید این روز را برجسته کرده و فرهنگ شهادت را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه هر چه انقلاب دارد از برکت خون شهدا است، گفت: بنیاد شهید دو رسالت اصلی بر دوش دارد و آن دو یکی خدمت رسانی به جامعه ایثارگری به نمایندگی از سایر دستگاه‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: رضایتمندی جامعه ایثارگری اولین استراتژی ما است و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم کمک کنند تا بتوانیم متولی خوبی برای خدمت دهی به خانواده ایثارگری باشیم؛ ۶ هزار و ۲۹۲ نفر از فرزندان ایثارگر فاقد شغل هستند و انتظار داریم همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا شغل فرزندان این ایثارگران را به سرانجام برسانیم.

وکیلی عنوان کرد: اولویت دوم درمان جامعه ایثارگری است، امروز جامعه ایثارگری هرگونه درمانی را با توجه به بیمه تکمیلی انجام می‌دهیم؛ امروز بیش از ۴ هزار نفر از والدین شهدا و جانبازان ما صعب‌العلاج هستند، امروز جمع کثیری از جامعه ایثارگری فاقد مسکن هستند که قدم‌های مؤثری در این راستا برای ایثارگران برداشته شده است.

وی بیان داشت: نزدیک به ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاهی استان داریم، نزدیک به ۷۰۰ نفر از ایثارگران و فرزندانشان نخبه هستند، فرهنگ اعلام شهدای ما چاپ شده است که متشکل از ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید ما است، کتاب فرهنگ نامه ۴۰۰ سردار شهید ما در شرف چاپ است که دو جلد آن آماده چاپ است؛ ۸۰۰ هزار برگ دیجیتال از آثار شهدا جمع آوری شده که آماده عرضه به جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که دنبال آن هستیم، اشتغال جامعه ایثارگری و فرزندان آنها است، زیرا طبق آمارهای موجود در حال حاضر تعداد ۶ هزار و ۲۹۲ نفر از فرزندان ایثارگر استان اصفهان بیکار هستند و انتظار می رود دستگاه ها تلاش کنند تا برای اشتغال آنها چاره اندیشی شود.

وی تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که نزدیک به ۱۷ هزار نفر از مردان مرد ما را ترور کردند، نزدیک به ۵ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز ما را به درجه رفیع شهادت نائل کردند.

وکیلی با بیان این که در اصفهان ما فقط پُز ۲۳ هزار و ۶۰۰ شهیدمان را دادیم، ابراز کرد: مرکز جامع توان‌بخشی از دولت‌های قبل مصوب شده اما هنوز کلنگ آن هم نخورده است؛ در مورد سالن گلستان شهدا نیز شاهد بودیم که بیش از ۳ بار کلنگ خورد تا نهایتاً امروز در حال ساخت است.

وی تشریح کرد: بنیاد شهید امسال ۴۸ هزار دیدار از جامعه ایثارگری داشته است، دیدارهایی هم سپاه، بسیج، ارتش و… دارند، خانواده شهدا نیاز به هیچ چیزی ندارند و فقط کفایت می‌کند دیدارهایی از خانواده شهدا داشته باشیم و به آن‌ها ابراز کنیم که به یاد فرزندانشان و کاری که کردند هستیم.

وکیلی اظهار داشت: سالیانه بیش از ۷۰۰ مراسم در گلستان شهدا برگزار می‌شود و می‌طلبد به خاطر این‌که اینجا یک مکانی برای مراجعه مردم است در راستای زیباسازی گلزار شهدا در حد این‌که جای زیبایی باشد تا نسل جوان به سمت آن بیاید انجام دهیم که اعتبار ناچیزی هم دارد.

وکیلی تاکید کرد: امروز خط مقدم جبهه شلمچه و دارالخویین اینجاست، همه باید تلاش کنند رسالتی که شهدا در خط مقدم جنگ بر دوش داشتند و در خط مقدم فرهنگ شجاعت، ایثار و مردانگی استوار ایستادند، به نسل آینده انتقال داده شود.

دکمه بازگشت به بالا