نصب دکل ارتباطی بر روی کوه صفه نیاز فوری اورژانس

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

نصب دکل ارتباطی بر روی کوه صفه نیاز فوری اورژانس

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ارتباطات در بحران، حرف اول را می زند، گفت: واحدهای امدادی اصفهان برای استقرار تجهیزات زیرساختی ارتباطات خود به مکانی با ارتفاع مشرف به شهر اصفهان نیاز دارند که با درنظر گرفتن این شرایط، بهترین مکان، کوه صفه می‌باشد اما متاسفانه به بهانه های مختلف مجوزی برای نصب دکل اختصاصی به آنها داده نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، دکتر غفور راستین اظهار کرد: با توجه به اهمیت ارتباطات رادیویی در مدیریت حوادث و فرماندهی ناوگان ۱۱۵، برای استقرار تجهیزات زیرساختی ارتباطات به مکانی با ارتفاع مشرف به شهر اصفهان نیاز است که با درنظر گرفتن این شرایط، بهترین مکان، کوه صفه می‌باشد.
وی افزود: سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی در ارتفاع این کوه، دکل نصب کرده‌اند ولی ارگان‌های امدادی مثل اورژانس که با جان و سلامت مردم سروکار دارند، به بهانه برهم خوردن زیبایی کوه صفه، برای نصب دکل و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در این مکان مجوز ندارند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ به مدت ۵ سال است که برای نصب دکل در ارتفاعات صفه، موضوع را از طریق استانداری، مدیریت بحران و شهرداری اصفهان پیگیری و جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کرده است، حتی سازمان تنظیم مقررات رادیویی نیز به این موضوع ورود پیدا کرد اما متاسفانه نتیجه‌ای به دست نیاوردیم.
دکتر راستین خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تغییر زیرساخت‌های ارتباطی در اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان و استفاده از تکنولوژی بی سیم دیجیتال DMR)) که تکنولوژی روز در دنیا است، بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه کردیم اما به دلیل نداشتن دکل در ارتفاعات کوه صفه، این زیرساخت کارایی لازم را ندارد.
وی گفت: در حال حاضر به دنبالِ پیگیری‌های زیادی که در این زمینه انجام شد، فضای کوچکی را بر روی دکل صدا و سیما به واحدهای امدادی فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و آتش‌نشانی اختصاص داده اند که متاسفانه به دلیل ازدیاد فرستنده‌های سایر ارگانها بر روی دکل ، کوتاه بودن ارتفاع دکل و عدم رعایت استانداردها ، فضای مناسبی برای زیرساخت‌های ما ایجاد نشده و تداخل ارتباطی به وجود آورده است.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: متاسفانه در اصفهان نقاط کور زیادی برای ارتباطات واحدهای امدادی با مراکز فرماندهی عملیات آنها وجود دارد و همین موضوع، مشکلات زیادی را در مسیر نجات جان مردم برای ارگان‌های امدادی ایجاد کرده است.
دکتر راستین با اشاره به اینکه کشور و استان ما، حادثه‌خیز است و هر لحظه باید برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان آمادگی کامل داشت، افزود: ارتباطات در بحران، حرف اول را می زند لذا نیاز است که فضای مناسبی برای نصب دکل به سازمان های امدادی تخصیص داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا