پرداخت «وام» تا سقف ۲۰ میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار

ارک خبر- رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ۷ هزار وام اشتغال‌زایی به زنان سرپرست خانوار تا بهمن ماه سال ۹۶ خبر داد.

فاطمه عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تا بهمن ماه امسال، ۸۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند، گفت: به ۷ هزار نفر از این زنان وام اشتغال تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است. ۱۵۰۰ زن دیگر نیز که جزو زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان هستند ، بدون دریافت وام در بخش های دیگر مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از گروه‌های هدف سازمان بهزیستی در اشتغال‌زایی و توانمندسازی، زنان سرپرست خانوار هستند، اظهار کرد: این زنان به دو طریق مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند. یکی از این حمایتها که تنها محدود به زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیست، پرداخت وام «تأمین مالی خرد» است. این وام با مشارکت بانک کشاورزی در اختیار زنان حاشیه نشین و روستایی قرار می گیرد.

به گفته وی، همچنین وام اشتغالزایی نیز به این زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با ۴ درصد سود و بازپرداخت ۵ ساله پراخت می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی آموزش و حمایت های جانبی این زنان را نیز برعهده گرفته است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی آموزش مهارت‌های شغلی را نیز برای این زنان مدنظر قرار داده و کارگاه های آموزشی در حوزه بازاریابی و مهارت های ارتباطی را نیز برای آنها برگزار می کند تا این زنان بتوانند بعد از آغاز اشتغال خود، محصولاتشان را به بازار عرضه کنند.

دکمه بازگشت به بالا