برخورد قانونی با ۱۲۰ واحد آلاینده محیط‌زیست در آذربایجان‌شرقی

ارک خبر- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از برخورد قانونی با ۱۲۰ واحد آلاینده محیط‌زیست در سه ماهه آخر سال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی، حسن عباس‌نژاد اظهار داشت: با توجه به بروز پدیده وارونگی هوا در فصول سرد خصوصاً سه ماهه آخر سال طرح تشدید پایش‌های شبانه‌روزی صنایع در سطح استان با همکاری کارشناسان و همکاران یگان حفاظت محیط‌زیست استان به حجم ۲ هزار نفر ساعت به اجرا در آمد.

وی افزود:در پایش‌های انجام شده با ۱۲۰ واحد آلاینده خصوصاٌ منایع آلاینده هوا برخورد و اخطاریه صادر شد.

عباس‌نژاد گفت: همچنین با ۲۰ واحد جمع‌آوری و بازیافت ضایعات غیرمجاز که با حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه و دفع پساب صنعتی بدون تمهیدات زیست‌محیطی در شهرستان تبریز ایجاد آلودگی می‌کردند به سازمان آب منطقه‌ای استان معرفی و برای واحدهای مذکور پرونده قضایی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از آلودگی هوا، آب و خاک نیز برای ۱۴ واحد صنعتی و خدماتی پرونده قضایی تشکیل و در حال پیگیری قضایی از سوی اداره حقوقی است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در باره نحوه استقرار قانونی صنایع خاطرنشان ساخت: لازم است همه واحدهای صنعتی و خدماتی ضمن اخذ مجوزهای استقرار زیست‌محیطی تمهیدات لازم برای کنترل منابع آلاینده حاصل از فرآیند تولید خود ایجاد و از هرگونه ایجاد آلودگی زیست‌محیطی خودداری کنند.

دکمه بازگشت به بالا