برنامه جامع زنان سرپرست خانوار امسال اجرا می شود

ارک خبر- رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود سه میلیون زن سرپرست خانوار گفت: برنامه بسیار جامعی برای این زنان طراحی کرده ایم تا امسال آن را عملیاتی کنیم.
برنامه جامع زنان سرپرست خانوار امسال اجرا می شود
انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام زنان سرپرست خانوار را تقسیم بندی و وضعیت حمایت آنان را اولویت بندی کردیم ؛ براساس نیازسنجی های انجام شده ، شرایطی فراهم می آوریم تا نسبت به اشتغال ، بیمه تامین اجتماعی، کسب مهارت و حرفه آموزی زنان سرپرست خانوار در قالب برنامه جامع ، اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه جامع زنان سرپرست خانوار چند هفته قبل در وزارت کشور ارائه و تقریبا تائید شده تا آن را عملیاتی کنیم و اعتبار خاصی نیز برای اجرای این برنامه ها در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از راهبردهای اصلی سازمان بهزیستی کشور است .
رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ، سال گذشته برای ۴۶ هزار نفر، فرصت شغلی ایجاد کردیم که ۲۰ هزار نفر آنان زنان سرپرست خانواده هستند.
محسنی بندپی اظهار داشت: همچنین تاکنون ۱۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی بهزیستی قرار گرفته اند.
وی گفت: یکی از اقدامات بهزیستی در توانمندسازی زنان و برخورداری تمام آحاد جامعه از حقوق شهروندی ، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار براساس لایحه مساعدت های اجتماعی است.
وی اضافه کرد: برای بیمه زنان سرپرست خانوار ، آن را در بودجه ۹۷ پیگیر شدیم و مجلس شورای اسلامی ، ۲۳۰ میلیارد تومان به بودجه ۹۷ برای زنان سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد افزوده تا پوشش فراگیرتری در این زمینه صورت گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: برای پوشش زنان سرپرست خانوار خارج از پوشش نهادهای حمایتی در سامانه بهزیستی نیز ۸۰ هزار خانوار زن سرپرست ثبت شده اند تا تحت پوشش قرار گیرند.
وی، توانمندسازی ، برقراری حداقل دستمزد و ایجاد فرصتهای شغلی را از مهم ترین اقدامات بهزیستی در راستای عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری ها برشمرد و گفت: بطور مثال نسبت به توانمندسازی ۱۷ درصد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در سال ۹۴ از طریق گروه های همیار و خودیار، اقدام شد و افراد جدید جایگزین آنان شدند.
محسنی بندپی تاکید کرد: با ایجاد فرصت های شغلی و توانمندسازی ، مددجویان به تدریج از چرخه حمایت مستقیم خارج می شوند.

دکمه بازگشت به بالا