تثبیت جایگاه گردشگری در آذربایجان شرقی/ افزایش اقامت گردشگران

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تثبیت جایگاه گردشگری در آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش ۴۰ درصدی اقامت گردشگران در ایام نوروز ۹۷ در آذربایجان شرقی، خبر داد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در طول ایام نوروز ۹۷، شاهد استقبال حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی، با رشد ۴۰ درصدی در آمارهای اقامتی خود بوده است، ادامه داد: با برنامه ریزی های به عمل آمده در ستاد اجرائی خدمات سفر استان؛ ظرفیت اقامت گردشگران نوروزی در آذربایجان شرقی از ۲۷ اسفند ۹۶ تا پایان روز سیزدهم فروردین ۹۷ به ۴۶۰ هزار و ۴۲۲ نفر، رسید.

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر استان همچنین افزود: یکی از مهم ترین اولویت های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز ۹۷، تثبیت جایگاه گردشگری در پهنه استان آذربایجان شرقی و افزایش ظرفیت اقامت گردشگران در شهرستان های استان بود، لذا با توجه به اینکه در سال میلادی جاری؛ “تبریز” به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شده است، بهره مندی از این ظرفیت نه تنها برای تبریز بلکه برای تمام شهرستان های استان اصلی مهم و ضروری تلقی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در ارتباط با استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری آذربایجان، طی ایام نوروز ۹۷، اظهار کرد: با توجه به آمارهای احصا شده توسط ستاد اجرائی خدمات سفر استان، از تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ۹۷ تعداد سه میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۷۸ نفر گردشگر از جاذبه های گردشگری استان بازدید به عمل آورده اند که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

آبدار ادامه داد: در همین راستا با تقویت ظرفیت های گردشگری شهرستان های استان در نوروز ۹۷، شاهد افزایش اقامت گردشگران نوروزی در سایر شهرستان ها از جمله جلفا (منطقه آزاد ارس)، مراغه و کلیبر پس از تبریز بودیم.

وی افزود: در میان اماکن و مناطق تاریخی و فرهنگی استان، “روستای تاریخی کندوان” طی ایام مذکور آمار بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است، پس از آن “کلیسای سنت استپانوس”، “موزه قاجار” و “رصد خانه مراغه”، به ترتیب جایگاه دوم تا چهارم را در بین پر بازدیدترین اماکن تاریخی و فرهنگی استان را به خود اختصاص داده اند.

دکمه بازگشت به بالا