بیست و هفتمین جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری ارک: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر با حضور گروههای تئاتر از سطح استان در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ، علی محرمی در جکع خبرنگاران اظهارکرد: این جشنواره در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی – هنری، به منظور کشف استعدادهای خلّاق در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی و ایجاد بستری مناسب برای رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری، با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و اشاعة هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف، احساسات و اندیشه‌ها و نیز به منظور رشد و شکوفایی این هنر ماندگار،برگزار می‌شود.

وی افزود: متون ارائه شده در این جشنواره باید برگرفته از ادبیّات ملّی، فرهنگ، سنن و آداب ورسوم بومی– مذهبی باشند و متون اقتباسی ایرانی شده نیز، می توانند در جشنواره ارائه شوند.

محرمی گفت: شرکت کنندگان در انتخاب موضوع برای جشنواره آزادند و موضوعات حجاب و عفاف،‌ دفاع مقدّس و انقلاب اسلامی و نیز مضامین اجتماعی، فرهنگی و انسانی از اولویّت برخوردار خواهند بود.

معاون هنری اداره کل تاکید کرد:  آن دسته از گروه‌های تئاتر استان می توانند در این جشنواره شرکت کنند که در فاصلة زمانی شهریور ماه 1393 تا دو هفته قبل از برگزاری جشنواره، آثار خود را حداقل 5  الی 15 شب به اجرای عمومی گذاشته باشند و در جشنوارة تئاتر استانی، فقط آثار صحنه ای مورد داوری و انتخاب قرار خواهند گرفت؛ بنابراین گروهای نمایش خیابانی، برای حضور در جشنوارة بین المللی تئاتر فجر، لازم است در جشنوارة تئاتر خیابانی مریوان حضور یابند.

گفتنی است؛ متقاضیان به منظور حضور در جشنواره، لازم است درخواست خود را به دبیرخانة جشنواره واقع درتبریز، میدان دانشسرا، جنب کتابخانة تربیت، تئاتر شهر تبریز ارسال نموده و یا با شماره تلفن 35243112 تماس حاصل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا