نوروز ۹۷ بدون تلفات جاده ای در بخش حمل و نقل عمومی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

نوروز ۹۷ بدون تلفات جاده ای در بخش حمل و نقل عمومی
در ایام نوروز ۹۷ در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی هیچ کشته ای نداشته ایم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ، درمراسمی از نیروهای پلیس راه استان اصفهان که در ایام نوروز نقش موثری در کاهش تصادفات جاده ای و همچنین روانسازی عبور و مرور داشته اندتجلیل شد .
مهدی خضری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در این مراسم گفت : عدم جدایی مجموعه راهداری وحمل و نقل جاده ای استان و پلیس راه و همکاری هایی که در سطح جاده های استان داشته اند موجب کاهش تصادفات شده است و با وجود امکانات و نیروهای متعهدی که در سطح جاده ها داریم میتوانیم با همکاری پلیس راه با کاهش بیش از پیش تصافات روبرو باشیم.
خضری افزود : محورهای استان اصفهان حدود ۱۲ هزار کیلومتر است که حدود ۸۰ در صد تصادفات در ۲ هزار کیلومتر از این محورها رخ میدهد که مدیریت صحیح در این نقاط میتواند کاهش شدید تصادفات و تلفات را در پی داشته باشد .
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد : در دهه اول نوروز امسال با افزایش قابل توجه تلفات جاده ای روبروشدیم ولی با اقداماتی که پس از تحقیق ترافیکی مناسب نسبت به وضعیت جاده های استان داشتیم با کاهش صد درصدی تصادف روبرو شدیم و امار تلفات از ۱۶ نفر در نیمه اول نوروز به ۸ نفر در نیمه دوم کاهش یافت که این امر نشان میدهد با همفکری و همکاری مجموعه پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای میتوانیم با کاهش تصادفات و تلفات در جاده ها روبرو شویم.
وی افزود : برای کاهش تصادفات جاده ای تاکنون تجهیزات و امکانات در جاده ها را ملاک قرار داده ایم ولی باید به سمت مهندسی ترافیک حرکت کنیم و این امر با وجود امکانات و همچنین افراد متخصص در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای امکان پذیر است .
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد هماهنگی سفر استان اصفهان با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۹۷ بخش ناوگان حمل و نقل عمومی هیچ کشته ای نداشته است افزود : اگر کنترل و نظارت بیشتری بر ناوگان حمل و نقل داشته باشیم میتوانیم با کاهش چشمگیر تخلفات روبروشویم .
وی گفت : اجرای طرح سپهتن ( سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان ) در ناوگان حمل مسافر بسیار تاثیرگزار بود و موفقیتهای زیادی در کاهش تصادفات به دست آمد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طرح نصب سپهتن در ناوگان باری را نیز در دستور کار خود قرار داده است .
خضری گفت : با توجه به تصادفاتی که در حوضه حمل و نقل بار وجود دارد طرح های کنترل ساعت خواب ،کارتهای هوشمند و سیستم کنترل بارنامه و جلوگیری از اضافه تناژ باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که علاوه بر آسیبهایی که این اضافه تناژ به جاده ها وارد میسازد در کنترل خودرو و ایجاد تصادف نیز موثر است
وی خاطر نشان کرد : در غرب استان که فضاهای کوهستانی و سرسبز بیشتری وجود دارد واژگونی خودرو در حد صفر است ولی در محورهای شرقی همچون خور و کاشان آمار واژگونی بسیار زیاد است که بر اساس مطالعات علمی باید به سمت روح دهی و جان بخشی به جاده ها و در نتیجه کاهش تصادفات حرکت کنیم .
خضری با بیان اینکه روز هفتم اردیبهشت ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به نام روز ملی ایمنی حمل و نقل نام گرفته است افزود : باید با استفاده ای ظرفیتهای موجود و فرصت ایجاد شده شرایط را برای افزایش ایمنی سفرهای جاده ای و درنتیجه کاهش تصادفات فراهم نماییم.

دکمه بازگشت به بالا