همکاری وزارت صمت برای تامین لاستیک رانندگان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس کارگروه اصلاح فرایندهاو مطالبات رانندگان کشور خواستار شد

همکاری وزارت صمت برای تامین لاستیک رانندگان

رئیس کارگروه اصلاح فرایندهاو مطالبات رانندگان کشور خواستار همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور برای تامین و توزیع لاستیک به قیمت مصوب  برای رانندگان سراسر کشور شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ،‌ فرامرز مداح  در همایش هم اندیشی و هماهنگی تشکل های حمل و نقل وکالای استان اصفهان گفت:‌  مطالبات  رفاهی رانندگان از مدت ها پیش  در حال پیگیری بود که توجه بیشتر دولت رسیدگی به مطالبات صنفی این قشر را تسریع کرده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کرایه رانندگان در کارگروهی متشکل از  نمایندگان صنف وکارشناسان مربوطه  اضافه کرد: تعرفه حمل فراورده های نفتی که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می شود نیز تا هفته آینده ابلاغ می شود .

رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان به لزوم توجه  به شاخصه هایی در تعیین نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر  اشاره و خاطر نشان کرد:‌ در فاز اول باید پارامتر هایی که در تن کیلومتر اثر دارد مورد بررسی قرار گیرد که امیدواریم تا هفته آینده نتیجه مشخصی از این بررسی ها اعلام شود.

وی گفت : حسن تعیین پارامتر و محاسبه آن این است که اگر پارامترها تغییر کند به راحتی می توان کرایه ها را محاسبه کرد و میزان تاثیر گذاری آن پارامتر در کرایه را مشخص و اعمال کرد.

مداح فاز دوم این اقدام را  تعیین دقیق کرایه های هر مسیردانست و افزود: کرایه ها باید با توجه به شاخصه هایی چون پروفیل های طولی ، آب و هوا ، ناهمواری ها و راه های مختلف تعیین شود.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره با اینکه کمیسیونهای ویژه ماده ۱۱ و ۱۲ همواره در حال بررسی تخلفات هستند افزود: نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که این مورد برخورد با معلول است و ما باید تلاش کنیم تا علت را اصلاح کرده تا کار به کمیسیون ها کشیده نشود .

وی  از بررسی تمام عوامل گفته شده خبر داد و اظهار کرد:‌ اقداماتی به سرعت در حال انجام است و مواردی که نیاز به زمان بیشتری دارد در فرایند کاری قرار خواهد گرفت .

مداح با اشاره به اینکه همه شرکت ها دارای تخلف نیستند، افزود : روش های مختلفی برای رسیدگی به شکایات رانندگان وجود دارد ، سامانه پیامکی ، صندوق پستی جهت ارسال مدارک به صورت ناشناس ، سایت اینترنتی ۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱  از جمله راه های ارتباطی رانندگان با این نهاد است .

وی با بیان اینکه پاسخگویی به رانندگان از طریق  تلفن گویای ۱۴۱   حدود ۷۵ درصد بوده است، تصریح کرد: اپراتور با شنیدن مشکلات رانندگان اقدام به ثبت گزارش در سامانه شَهدا می کند و سپس مشکلات به استان ها برای رسیدگی ارجاع می شود .

 

رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان خواستار همکاری وزارت صنعت ، معدن ، تجارت در رابطه با  توزیع لاستیک با قیمت مصوب شد و افزود : بخشی از لاستیک ها احتکار میشود که به شدت پیگیر این موضوع هستیم .

 

مداح یکی از دغدغه های رانندگان را روش پرداخت هزینه های حمل ونقل بار عنوان کرد و گفت:

در مورد پرداخت کرایه با یکی دو بانک در حال مذاکره هستیم که روش کنونی را تغییر دهیم چرا که در حال حاضر راننده واسط بین شرکت و صاحب کالا شده است و راننده باید از جیب خود پول شرکت و کمیسیونهای مربوطه را پرداخت کند و بعد برای گرفتن پول از صاحب بار اقدام کند که بعضا صاحبان بار با بروز مشکلاتی در انبارها و عدم پرداخت هزینه جرثقیل ومواردی این چنینی  باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان می شوند.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وحدت رویه در پایانه بندرامام (ره) و پایانه بندر عباس را از دیگر مسائل رانندگان برشمرد و تاکید کرد : در روزهای گذشته تمامی کنترل ها و دسترسی های اساسی را از پایانه ها گرفتیم و این موارد در دفتر کالا انجام می شود و همچنین مشکلی در اختلاف زمان اخذ پول وجود نخواهد داشت و همه در زمان ورود به پارکینگ پرداخت می شود.

رییس کارگروه اصلاح فرایندهاو مطالبات رانندگان با بیان اینکه  تعداد ناوگان نوبت مجازی در بندر عباس از ۲۵ هزار به ۷۵ هزار رسیده است، اظهار کرد:‌  با برنامه ریزی های انجام شده از هفته آینده محدودیت هایی برای رانندگانی که از بارگیری های مختلف اقدام به حمل بار می کنند اعمال خواهد شد، درواقع  برای اجرای عدالت اجازه نمی دهیم آنهایی که با بارگیرهای مختلف کار می کنند دیگر به بندر عباس بروند.

مداح تصریح کرد:‌  مطالبات رانندگان  از دیگر نهادهای ذی ربط نیز در حال پیگیری است  و در حال رایزنی هستیم تا اقلام مصرفی رانندگان به راحتی در اختیار آنها قرار گیرد .

به گفته این مقام مسئول  در آینده نزدیک  نقشه ای ازمسیرها با موضوعات مختلف از سوی  دفتر مطالعات راهبردی حمل و نقل در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در اختیار این نهاد قرار می گیرد.

 

وی از انجام مذاکرات متعددی با گمرگ خبر داد و گفت:‌  تلاش می کنیم  تا به ما اجازه دهند هر خودرویی که از گمرک خارج میشود به سامانه بارنامه ما متصل شود که بی عدالتی در بندر اتفاق نیفتد .

رئیس کارگروه اصلاح فرایندهاو مطالبات رانندگان شرط موفقیت سالن های اعلام بار و وصول بدون اشتباه کرایه ها را جلوگیری از حمل بار بدون برنامه دانست و خاطر نشان کرد : نباید هیچ باری بدون بارنامه در محورها قرار گیرد چرا که کنترل در محورها بسیار کار سختی است و دستگاه های wim هم تنها درصدی از محورها را کنترل می کند .

 

دکمه بازگشت به بالا