۱٫۱ تن چوب تاغ قاچاق در جنگل فخره کشف شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس منابع طبیعی آران و بیدگل:

۱٫۱ تن چوب تاغ قاچاق در جنگل فخره کشف شد

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط ۱٫۱ تن چوب تاغ از قاچاقچیان در جنگل های فخره این شهرستان خبر داد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:رضا شفیعی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی یک قاچاقچی چوب تاغ در محدوده جنگل های فخره ابوزیدآباد در روزهای گذشته اقدام به قطع گسترده درختان و انتقال آنها به انباری در یک شهرک کارگاهی کاشان کرده بود.
وی افزود: یگان حفاظت روز جمعه با حکم دادستان آران و بیدگل و همکاری نیروی انتظامی کاشان در عملیاتی ۸۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق تاغ جمع آوری شده و یک دستگاه خودروی پراید حاوی ۳۰۰ کیلوگرم چوب تاغ را در این کارگاه واقع در شهرک امیرالمومنین کاشان کشف و ضبط کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: همچنین یک کوره زغال در این کارگاه کشف شد و ۲ نفر متخلف به همراه یک دستگاه خودرو و محموله کشف شده، تحویل مراجع قضایی شدند.
او با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی قاچاق چوب در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال پیش از آن در آران و بیدگل بیان کرد: افزایش جریمه قطع هر اصله درخت به ۳۰ میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار قاچاقچی از جمله علت های این کاهش چشمگیر است.
به گفته شفیعی، سال گذشته در مجموع ۱۰ تن چوب تاغ در آران و بیدگل کشف شد و ۲۰ نفر از قاچاقچیان به همراه محموله ها در ۱۵ عملیات جداگانه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
شهرستان آران و بیدگل با ۶۰۵ هزار هکتار وسعت دارای ۱۰۳ هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.
این شهرستان با برخورداری از ۱۲۰ هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا