ثبت‌نام ۱۷۹۷ طرح اشتغال در سامانه “کارا” در آذربایجان‌شرقی

ارک خبر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از ثبت‌نام یک‌هزار و ۷۹۷ طرح اشتغال در سامانه “کارا” خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، میراحد حسینی ظهر امروز در سومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این که یک‌هزار و ۷۹۷ طرح اشتغال در سامانه “کارا” ثبت‌نام شده برای بررسی به کمیته فنی ارجاع شده است، اظهار کرد: از این تعداد پرونده، ۶۷۷ طرح با مبلغ ۱۰۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در کمیته فنی تصویب شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی مجوز تاسیس این طرح‌ها، پیش‌بینی می‌شود اگر اعتبار ۱۰۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این طرح‌ها تخصیص یابد، حدود ۲ هزار و ۲۳۴ اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

حسینی با اشاره به معرفی طرح‌های تصویب شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ادامه داد: سهم بانک‌ها از اعتبار تخصیص یافته به استان را ۱۰۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع طرح‌های فرستاده شده به بانک‌ها، تنها پنج طرح معادل ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قرارداد منعقد شده که در این زمینه مبلغ مورد نظر بلافاصله بعد از عقد قرارداد به متقاضیان پرداخت شده است.

حسینی اظهار کرد: با توجه به تخصیص اعتبار حدود ۱۰۰ میلیاردی برای طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها، پرداخت مبلغ ۴ میلیارد تومان عدد بسیار ناچیزی است و این رقم باید افزایش یابد، این در حالی است که تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری موضوع تخصیص نیافتن تسهیلات به طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها گفت: باید رقم انعقاد قرارداد افزایش یابد چرا که شاخص عملکرد این اداره کل و مقایسه با سایر استان‌ها در کشور براساس شاخص پرداختی بانک‌ها ارزیابی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: ۶۳۰ طرح اداره کل جهاد کشاورزی با حدود یک‌هزار و ۴۰۰ اشتغال‌زایی در استان مصوب شده است.

حسینی افزود: برای سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بعد از اداره کل جهاد کشاورزی ۴۱ طرح با ۷۵۰ اشتغال‌زایی در استان مصوب شده که ۴۵ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان اعتبار برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک طرح با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و فناوری اطلاعات با پنج طرح با ۲۵ نفر اشتغال و با اعتبار ۴۶۰ میلیون تومان در این کمیته به تصویب رسیده است.

حسینی گفت: از ۸۱ طرح اشتغال روستایی فرستاده شده، ۶۴ طرح مورد بررسی قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود، در صورت تائید این طرح‌ها، اشتغال خوبی در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: عملکرد کمیته اشتغال نسبت به گذشته خوب بوده چرا که از جلسه گذشته تاکنون از ۱۷۹ طرح اشتغال روستایی بررسی شده، ۸۰ طرح با اعتبار ۳۹ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان در استان به تصویب رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا