ثبت‌نام ۸۱۰۱ متقاضی وام اشتغال روستایی در آذربایجان شرقی

ارک خبر-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در سامانه کارا نیز تاکنون ۸۱۰۱ نفر در اشتغال روستایی و فراگیر ثبت نام کرده‌اند افزود: از این تعداد، ۷۶۶۰ مورد برای تسهیلات روستایی ثبت نام کرده‌اند.به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، میراحد حسینی عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بیکاری ویران کننده و موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی است اظهار داشت: دولت باید در حوزه‌های مختلف حرکت چشمگیری انجام دهد که در صورت سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها اشتغال خوبی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مختلف و متنوعی برای ایجاد اشتغال و مهارت آموزی اجرا می‌شود، ابراز داشت: طرح‌های کارورزی، مهارت آموزی، مشاغل خرد، اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی و طرح تکاپو در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از سهم ۸۷۳ میلیون تومانی آذربایجان شرقی در تسهیلات اشتغال زایی طرح تکاپو خبر داد و گفت: پیشبینی می‌شود این تسهیلات برای ۲۸۴۶۴ نفر اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: در سامانه کارا نیز تاکنون ۸۱۰۱ نفر در اشتغال روستایی و فراگیر ثبت نام کرده‌اند افزود: از این تعداد، ۷۶۶۰ مورد برای تسهیلات روستایی ثبت نام کرده‌اند.

حسینی به تسهیلات اعطایی مشاغل خانگی هم اشاره کرد و گفت: ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح اعلام شده بود که تاکنون توانسته‌ایم برای مشاغل خانگی ۳۶ میلیارد به بانک‌ها معرفی کنیم و ۴ هزار نفر اشتغال را با این تسهیلات تثبیت یا ایجاد کنیم.

دکمه بازگشت به بالا