ثبت ۸۲۹۱ طرح اشتغال‌زایی روستایی در سامانه کارا / تصویب ۱۷۱ طرح اشتغال فراگیر

ارک خبر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: تا کنون تعداد ۸ هزار و ۲۹۱ در سامانه ویژه اشتغال‌زایی روستایی کارا در استان ثبت نام کرده‌اند.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا حسینی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و توانمندسازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به طرح‌های ثبت شده در سامانه کارا مربوط به اشتغال روستایی اظهار کرد: از این تعداد طرح ۷ هزار و ۳۸۱ مورد طرح در بخش کشاورزی، ۸۹۵ مورد در صنعت و ۱۱۵ طرح از بخش خدمات است که نسبت به سال گذشته ۲۹۰ طرح اضافه شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در کارگروه افزود: از تعداد طرح‎های ثبت نام شده ۳۵ طرح با ۱۹۰۹ مورد اشتغال‌زایی در کمیته فنی مطرح و تصویب شده و جمع تسهیلات مصوب نیز ۴۴۲٫۴ میلیارد ریال است.

حسینی تصریح کرد: از رقم تسهیلات مصوب پست بانک با ۹ طرح و اشتغال‌زایی ۱۱۶ نفری پرداخت مبلغ ۴۳٫۵ میلیارد ریال، بانک توسعه تعاون با ۱۰ طرح و اشتغالزایی ۴۴۵ نفری و پرداخت تسهیلات ۹۸٫۷ میلیارد ریال، صندوق کارآفرینی امید با چهار طرح و اشتغالزایی ۴۶ نفری پرداخت تسهیلات مصوب ۳۰۱ میلیاردریال و بانک کشاورزی با ۱۰ طرح و اشتغالزایی ۱۰۲ نفری ارائه تسهیلات مصوب ۴۸٫۵ میلیارد ریالی را به عهده دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: تعداد طرح‌های ملی نیز ۲ طرح با اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۲۰۰ نفری و تسهیلات مصوب ۲۴۸٫۶ میلیارد ریال است.

وی افزود: در ارتباط با طرح اشتغال فراگیر ۶۴۴ طرح تا به امروز در سامانه ثبت شده و ۱۷۱ طرح با مبلغ تسهیلات ۲۶۱٫۱ میلیارد ریال در کمیته فنی مطرح و مصوب شده است که از این طرح‌ها سه طرح به بانک رفاه، سه طرح به بانک سپه، ۶ طرح به بانک توسعه تعاون، دو طرح به بانک ملی، دو طرح به بانک ملت، ۱۵۴ طرح بانک کشاورزی و یک طرح نیز به بانک صادرات معرفی شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا