معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: ضرورت همگام سازی مهارت آموزی با برنامه های اقتصادی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:ضرورت همگام سازی مهارت آموزی با برنامه های اقتصادی

 

دکتر پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نائین بر ضرورت همگام سازی مهارت آموزی با برنامه های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، دکتر پاک سرشت رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در طی سه روز حضور در استان اصفهان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نائین حضور یافت.

دکتر پاک سرشت با تشریح ظرفیت های مهارت آموزی و نقش بسزا در اشتغال پایدار در خصوص اهمیت گفتگوهای چند جانبه به ویژه با فعالان اقتصادی، بکارگیری نیروی کار و ضرورت همگام سازی مهارت آموزی با برنامه های اقتصادی و چگونگی پیش نیاز نمودن آموزشهای فنی و حرفه ای در مشاغل نکاتی را مطرح نمود.

وی از کارفرمایان، کارآفرینان و صاحبان صنایع و صنوف خواست در جذب نیروی کار از توانایی، صلاحیت حرفه ای و تخصص آنان  اطمینان حاصل نمایند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اهمیت بخشی به این مهم، خواستار قرار گرفتن این تکلیف در شورای برنامه ریزی  شهرستان شد تا بتوان به عنوان یک الزام همکاری کلیه ی دستگاهها را به دنبال داشته باشد.

دکتر پاک سرشت با اشاره به اینکه مهارت آموزی  مکمل صنایع است در خصوص برنامه های مهارت آموزی در استان و شهرستان نائین نکاتی را برشمرد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اهم برنامه های سال ۹۷ در شهرستان نائین را راه اندازی رشته های مهارتی نو از جمله انرژی های خورشیدی، صنایع دستی و تخصیص منابع جهت حرف جدید متناسب با تقاضاهای محیط کسب و کار  اعلام نمود.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا