دیدار مدیرعامل, معاونین و اعضای جمعیت هلال احمر استان با استاندار اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دیدار مدیرعامل, معاونین و اعضای جمعیت هلال احمر استان با استاندار اصفهان

 

در پاسداشت هفته هلال احمر مدیرعامل, معاونین و اعضای جمعیت هلال احمر استان با استاندار اصفهان دیدار کردند.

لباس هلال احمر لباس ارزشمندی است و پوشیدن این لباس برای من افتخار است .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان ، در این دیدار استاندار اصفهان ابتدا با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر از خدمات و زحمات هلال احمر استان تشکر کرد.

دکتر محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه تقویت روح همکاری و بشردوستی عنصر ارزشمندی است که هلال احمر  به مردم هدیه می کند اظهار داشت : سازمانهای زیادی هستند که به مردم کمک می کنند اما در میان همه این سازمانها جمعیت هلال احمر سازمانی است که در همه زمینه ها از جمله امداد و نجات در سوانح،کمک رسانی به آسیب دیدگان ، یاری محرومان و بیماران و …فعالیت می کند و این یک نقش بی بدیل است که این سازمان مردمی ایفا می کند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لباس هلال احمر لباس ارزشمندی است و پوشیدن این لباس برای من افتخار است، گفت : اعتماد مردم به هلال احمر فرصت خوبی برای این نهاد است و شما مدیران این مجموعه باید بهترین استفاده را از این فرصت کم نظیر برای خدمت به جامعه ببرید .

دکتر مهر علیزاده در ادامه با اشاره به حوادث و سوانح سال گذشته به ویژه زلزله کرمانشاه افزود : هلال احمر استان اصفهان از همان ساعات نخست وقوع زلزله کرمانشاه خوش درخشید و در ادامه خدمت رسانی و امداد و پشتیبانی هم مردم اصفهان و هم هلال احمر دوشادوش هم حماسه ای ماندگار آفریدند .

استاندار اصفهان با بیان اینکه هلال احمر در بین تمامی آحاد و اقشار جامعه از مقبولیت بالایی برخوردار است تصریح کرد : توصیه اینجانب این است که در زمینه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت های بیشتری صورت گیرد و قطعا از طریق شبکه های ارتباطاتی جوانان و گسترش آن در سطح جامعه با وجود اعضای جوانی که هلال احمر دارد این امر می تواند در جهت کاهش آسیب های اجتماعی  و فرهنگ سازی در تمامی زمینه های زندگی سالم که از اهداف شما نیز هست موثر باشد .

وی گفت : با عنایت به امکانات ، توانمندی ها و ظرفیت جمعیت هلال احمر  با پیشینه تاریخی عظیم و نگاه به عملکرد مثبت آن در حوادث گذشته ، نقش آفرینی این نهاد مردمی در عرصه منطقه ای و بین المللی دور از دسترس نیست و این فرصت بی نظیری است که باید بدان توجه کرد .

 

در دیدار مدیرعامل, معاونین و اعضای جمعیت هلال احمر استان با استاندار اصفهان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان هم با اشاره به سابقه نزدیک به یکصد ساله جمعیت هلال احمر در کشور اظهار داشت : بدنه جمعیت هلال احمر از دیرباز بدنه خدوم و نیک اندیشی بوده و از همان ابتدای فعالیت دارای مقبولیت روزافزونی در سطح جامعه و در بین مردم بوده است و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و در طول جنگ تحمیلی مسئولیت امداد جبهه را برعهده داشته و با نثار شهدای زیادی بیشترین شهدای امدادگر را به خود اختصاص داده است .

دکتر مومنی با بیان اینکه هلال احمر یک سازمانی با کارکرد ملی و بین المللی است خاطرنشان ساخت : همه اعضای این جمعیت اعم از داوطلبان ، نجاتگران ، جوانان و امدادگران در فعالیتهای این نهاد مردمی در عرصه های بشردوستانه ، عام المنفعه و امدادی به صورت داوطلبانه با این جمعیت همکاری می کنند و این برای ما بسیاربا ارزش می باشد .

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه پاسخگویی به حوادث و سوانح امروزه از اهمیت والایی بر خوردار است گفت : آموزش امداد و نجات و توسعه آموزشهای همگانی در سطح جامعه به منظور تحقق جامعه ایمن و تاب آور در برابر سوانح از وظایفی است که بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر گامهای مفید و موثری را برداریم .

دکتر مومنی در ادامه یادآور شد : علاوه بر ماموریتهای امدادی جمعیت ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مخاطرات فرهنگی نیز در دستور کار هلال احمر قرار دارد و طرح هایی چون پیمان ، نه به اعتیاد و بهرفت که با مشارکت جوانان و اعضا برگزار می شود از این دست طرحهاست که با هدف کاهش آثار سوء این آسیب ها و مخاطرات به اجرا در می آیند و به بیان دیگر ایجاد جامعه تاب آور و آماده ، کاهش آسیب ها و گسترش مشارکت مردم و جوانان در فعالیتها از اهداف و استراتژی های جمعیت هلال احمر استان بشمار می رود .

گفتنی است : در این دیدار که در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد : دکتر مهرعلیزاده ضمن ملبس شدن به کاور داوطلبان ، به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر در آمد . 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا