ابراز رضایت کسبه از ورود اصناف و اتحادیه ها به گشت های رفع تخلفات شهری

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

بساط گستری های میدان نقش جهان، نظم گرفت

ابراز رضایت کسبه از ورود اصناف و اتحادیه ها به گشت های رفع تخلفات شهری

 

بساط گستری در بازار میدان نقش جهان با اجرای طرح مشترک اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان و با همکاری اتحادیه ها و اصناف، عوامل انتظامی و پلیس راهور نظم گرفت.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، اشغال معابر بازار توسط اشخاص برای کسب‌وکار و یا قراردادن کالا‌ها در مسیر تردد شهروندان، مغایر قانون شهرداری ‌است و بازار اصفهان در میدان نقش جهان به عنوان قلب اقتصاد شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این راستا برای اولین بار اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان، با همکاری اتحادیه ها و اصناف، عوامل انتظامی و پلیس راهور در اقدامی مشترک، پیاده روها و محل تردد شهروندان را از عوامل سد معبر پاک می کنند. اجرای این طرح امروز به بازار اصفهان در میدان نقش جهان رسید تا سهولت تردد شهروندان و گردشگران را در این محور فراهم کند.

یکی از شهروندان در این باره گفت: میدان نقش جهان از آثار جهانی است و رفع سد معبر در بازار این میدان و نظم بخشی به آن، اهمیت زیادی دارد.

آقای دانشیان، افزود: بیشترین مطالبه مردم از شهرداری این است که آرامش را برای شهروندان و گردشگران فراهم کنند.

او ادامه می دهد: برای برخی از مردم این تصور ایجاد شده که پیاده‌رو مقابل مغازه‌شان اختصاصی است و سد معبر را تخلف نمی دانند.

صادقی یکی از گردشگران میدان نقش جهان نیز می گوید: اتخاذ راهکارهایی که هم شأن و منزلت بازاریان را حفظ کرده و از برخوردهای قهری و خشن به دور است، و هم حقوق شهروندان و قانون را حفظ می کند بسیار ارزشمند است.

در این راستا مسوولان کمیته کنترل و نظارت شهرداری اصفهان به همراه نمایندگان اتحادیه صنایع دستی و عوامل انتظامی و راهور از بازار میدان نقش جهان  بازدید کردند و به صورت چهره به چهره به کسبه واحدهای صنفی و کسانی که در بازار بساط گسترده بودند تذکر دادند.

به گفته بازرس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، طرح رفع تخلفات شهری و سد معبر در بازار میدان نقش جهان به صورت مشترک برای اولین بار در حال اجراست و خوشبختانه کسبه همکاری خوبی داشته اند که  قابل تقدیر است.

تذکر چهره به چهره به کسبه

رییس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری نیز در این باره می گوید: بر اساس تبصره یک بند۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری، این نهاد ملزم به رفع سد معابر عمومی است و این امر به عنوان وظیفه ذاتی شهرداری به شمار می آید.

اصغر نصیری با اشاره به این که تاکنون طرح های مختلفی برای رفع سدمعبر و تخلفات شهری اجرا شده است می افزاید: اطلاع رسانی از طریق بروشور و رسانه ها برای رفع سد معبر انجام شده چراکه معتقدیم با برخوردهای قهری به مناسب سازی چهره شهر دست نخواهیم یافت.

وی به رویکرد جدید اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری اشاره و بیان می کند: جلسات مشترکی بین بازرسان اتحادیه های اصناف برگزار و مقرر گردید طی بازدیدهای مشترک از معابر شهر، تذکرات لازم به کسبه داده شود تا سیما و منظر شهر مناسب سازی شود.

رییس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری ادامه می دهد: در این طرح تمام جوانب آموزشی و فرهنگ سازی در نظر گرفته شده و اصنافی که تمام قوانین را رعایت کنند از سوی اتحادیه مربوطه و شهرداری تشویق می شوند.

وی از ابراز رضایت شهروندان و کسبه از طرح رفع تخلفات شهری به صورت مشترک با اتحادیه اصناف سخن به میان می آورد و می گوید: با توجه به این که در این طرح برخورد قهری وجود ندارد و به صورت چهره به چهره به متخلفان تذکر داده می شود کسبه نیز همکاری لازم را داشته اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا