آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی تاپایان خرداد ماه

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی تاپایان خرداد ماه

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان روز دوشنبه در نشست  خبری اعلام کرد  صاحبان مشاغل فقط تا پایان خرداد فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم این اداره کل کنند.
بهروز مهدلو افزود : اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل مشمول پرداخت مالیات به سه گروه تقسیم می شوند که گروه اول(با دریافتی سالانه بیش از ۳۰ میلیارد ریال) و گروه دوم(با دریافتی سالانه بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال) تا پایان خرداد هر سال فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی سال گذشته خود را به این اداره کل تسلیم کنند.
مهدلو ادامه داد: گروه سوم نیز به دو دسته تقسیم می شوند، کسانی که بیش از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دریافتی سالانه دارند که باید مانند دو گروه یاد شده تا پایان خرداد اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند. و دسته دوم شامل کسانی است که کمتر از این مبلغ در طول سال دریافتی دارند که این افراد نیازی به ارسال اظهارنامه مالیاتی ندارند و وارد مرحله رسیدگی نمی شوند فقط باید فرم مربوط به ۱۰۰ را از طریق سایت این اداره کل را تا پایان خرداد سالجاری پُر و ارسال کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان یادآور شد: سال گذشته مجموع اظهارنامه ارسال شده صاحبان مشاغل استان ۲۱۰ هزار فقره بود و اظهارنامه های امسال که تا روز گذشته دریافت شده، ۱۲۷ هزار فقره است که انتظار می رود این رقم در فرصت باقی مانده افزایش یابد .

فعالان اقتصادی از استان اصفهان فرار نمی کنند

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان اعلام داشت : بر اساس جلسات متعددی که با اتاق اصناف و اتحادیه ها داشته ایم و بر اساس تعاملات صورت گرفته مقرر گردید  که از هر گونه تبعیض مالیاتی جلوگیری شود و مالیات عادلانه را برقرار سازیم .

مهدلو ادامه داد : در آمار نیز اطلاعاتی در باره تعطیلی مشاغل یا فعالان اقتصادی و فرار سرمایه ناشی از مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد و اگر هم کسی از پرداخت مالیات دچار خسارت شده است موضوع باید بررسی شود

وی افزود وضع مالیات بر اساس قانون است و دریافت مالیات در اصفهان نیز متفاوت از دیگر نقاط کشور نیست.
مهدلو ادامه داد :  اگر موعدی مالیاتی شفافیت کامل داشته باشد و دفاتر و حساب های خود را بطور کامل و شفاف تحویل دهد، نباید بابت پرداخت سهم مالیاتی خود نگران باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا