افزایش پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان مطرح کرد:

افزایش پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است اما امسال افزایش خواهد یافت.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایمنا، صبح امروز_پنج شنبه ۱۰ خرداد_ جلسه هم اندیشی نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان و شهرداران شرق اصفهان در محل مجمع نمایندگان برگزار شد.

بهروز مهدلو در این جلسه گفت: هر شهرداری از ما بخواهد ما اعلام می‌کنیم که چه مقدار و بابت چه چیزی مبلغی از عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده و در این راه شفاف سازی صورت می‌گیرد. مبلغی که در سال ۹۶ برای شهرداری‌های شرق واریز شده است نسبت به سال ۹۵ با کاهش ۱۰ درصدی روبرو بوده است اما در مقابل، واریز این هزینه به دهیاری‌ها افزایش داشته است.

بهروز مهدلو با اشاره به واریز عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۷ گفت: واریزی این هزینه امسال منوط به دستور استانداری است و تا شنبه مبلغ دیگری به حساب شهرداری‌ها واریز خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود واریزی امسال نسبت به سال قبل با افزایش روبرو شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار کرد: زمانی که در این استان مامور بودم، در گزارش خود برای رییس کل امور مالیاتی ذکر کردم که این استان نیازمند دو اداره کل است زیرا ظرفیت آن را دارد، تعداد قابل توجهی پرونده مالیاتی وجود دارد که به آن رسیدگی نشده است و در صورتی که به آنها رسیدگی شود واریزی سهم شهرداری‌ها هم افزایش می‌یابد.

مهدلو با اشاره به جلسه‌ای با اتاق اصناف افزود: امیدواریم امسال ۷۰ درصد از مالیات اصناف بر اساس توافق انجام شود.

وی افزود: شرکت‌هایی که با شهردرای در ارتباط هستند بدهی مالیاتی و عملکردی دارند اما زمانی استرداد خواهیم داشت که پول پرداخت شده باشد. متاسفانه با توجه به شرایط رکود باید دریافت مالیات را هم کاهش دهیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به فرار مالیاتی افزود: امیدواریم در شش ماه آینده اقدام عملی در این صورت انجام شود.

مهدلو با اشاره به معافیت‌های مالیاتی مناطق محروم افزود: در این باره هیچ مشکلی نداریم تا ورود سرمایه گذار به راحتی صورت گیرد، از این رو در استانداری مشوق‌های مالیاتی هم در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا