اطلاعات بیش از ۹۰ درصد افرداد دربانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان:

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰  درصد اطلاعات افراد در بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی موجود است و همه افراد که اظهار نامه پر می کنند، باید به این موضوع توجه کنند.

به گزارش ارک خبر:بهروز مهدلودرنشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اشخاص حقیقی تا پایان مرداد ماه سال جاری و اشخاص حقوقی نیز تا پایان شهریور ماه مکلفند  اظهارنامه مالیاتی خود را پرداخت کنند

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد بودجه جاری و یک سوم بودجه کشور از مالیات است که این عدد در کشورهای پیشرفته ۹۰ درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بر ضرورت افزایش عدد دریافتی مالیات در کشور تاکید کرد و گفت: اگر سهم مالیات در بودجه را افزایش ندهیم، کسری بودجه خواهیم داشت که در این شرایط ناچار به فروش اوراق و استقراض از بانک مرکزی می شویم.

مهدلو با اشاره به اینکه اشخاص حقیقی مشاغل، ۳ گروه هستند، گفت: در سال گذشته در استان اصفهان، ۲۱۸ هزار اظهار نامه‌ی مالیاتی دریافت کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان  بیان کرد: ۲ درصد آن در گروه اول که جمع  درآمدشان بالای سه میلیارد تومان می باشد و حدود سه درصد آن در گروه دوم قرار دارند که جمع درآمد آنها بین یک تا سه میلیارد تومان است، همچنین ۹۵ درصد مودیان این گروه در دسته سوم قرار دارند که درآمد آنها زیر یک میلیاردتومان  است.

وی در این خصوص افزود: اگر سال گذشته، گروه دوم و سوم مالیات قطعی شده‌‌ی آنان از صفر ریال تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده، امسال هم این رقم ثابت است.

مهدلو گفت: هر سال بین سازمان امور مالیاتی و مجامع صنفی اتحادیه‌ها، یک توافق‌ نامه‌ای تحت عنوان ماده ۱۰۰ امضاء میشد که بر اساس این ماده قانونی، سازمان مالیات و گروهی از اصناف طی توافقی، یک مالیات مقطوعی را مشخص می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال گذشته حداکثر ۹۹۰ میلیون تومان بوده مشمول دستورالعمل طرح توافقی بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند، البته حتما باید درآمد واقعی خود را اظهار کنند تا مشمول جریمه نشوند

مهدلو تاکید کرد: مودیانی که فروش بالای ۹۹۰ میلیون تومان دارند اصلا نباید از توافق ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰  درصد اطلاعات افراد در بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی موجود است و همه افراد که اظهار نامه پر می کنند، باید به این موضوع توجه کنند.

وی توضیح داد: بانک داده ها، پرونده خوداظهاری ها را بررسی می کنند و اگر ایرادی در آن نبود و شفاف اظهار شده بود مالیات مطابق همان مشخص می شود، در غیر این صورت پرونده وارد پروسه بررسی شده و بعد از محاسبه درآمد واقعی افراد، علاوه بر دریافت مالیات، مودی مشمول جریمه می شود.

مهدلو تصریح کرد: در سال جاری برای اولین بار در کشور این طرح در بحث مالیات اجرا می شود و علاوه بر قانون، طرح جامع نظام مالیاتی این اجازه را نخواهد داد که پرونده ای بدون بررسی قرار گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با اجرای این قانون به غیر از  بانک های اطلاعاتی به هیچ وجه نمی توان تغییری در میزان مالیات مودیان داد و دیگر برآورد و مالیات علی الراس وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مطابق ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم افراد باید بر اساس درآمدهای واقعی مالیات های واقعی بپردازند.

وی در این خصوص افزود: اگر سال گذشته، گروه دوم و سوم مالیات قطعی شده‌‌ی آنان از صفر ریال تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده، امسال هم این رقم ثابت است.
مهدلو خاطر نشان کرد: مبلغ مالیاتی سال گذشته‌ی افراد به ترتیب، از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی ۵ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان الی ۱۰ میلیون تومان و بالای ۱۰ میلیون تومان، شامل افزایش۴، ۸ و ۱۲ درصدی خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص سهم استان اصفهان در پرداخت مالیات گفت: سهم استان اصفهان ازمالیات وصول شده در سال گذشته ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۸ درصد وصولی مالیاتی کشور سهم استان اصفهان می باشد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا