آغاز ایجاد نخستین اکوکمپ گردشگری شمال‌غرب کشور در مراغه

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از آغاز ایجاد نخستین اکوکمپ گردشگری شمال‌غرب کشور در مراغه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، مرتضی آبدار پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برای مکان‌یابی و ایجاد اکو کمپ در مراغه اظهاز داشت: مطالعات و مکان‌یابی ایجاد نخستین اکو کمپ گردشگری شمال‌غرب کشور از امروز در مراغه آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در مراغه ایجاد می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف ایجاد منطقه‌ای ویژه برای بهره‌گیری، گردشگران از آثار تاریخی و طبیعی مراغه در این شهرستان ایجاد می‌شود.

آبدار اضافه کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مختلف گردشگری این طرح در مکانی به مساحت ۵۰ تا ۱۰۰ هکتار ایجا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: اجرای این طرح علاوه از مراغه باعث رونق گردشگری و اقتصادی منطقه خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: برای اجرای طرح سه منطقه با اولویت گردشگری و طبیعی انتخاب شده، که با حضور کارشناسان و بازدید از منطقه محل برای اجرای طرح انتخاب می‌شود.

حمید شکری افزود: در مراغه بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده که از این تعداد ۳۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: این شهرستان به لحاظ آثار تاریخی، آب و هوای مناسب از مناطق مهم گردشگری در آذربایجان‌شرقی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا