افزایش دو برابری تولید فولاد هرمزگان/ کاهش ۷۵ درصدی مصرف آب فولاد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

سبحانی خبرداد:

افزایش دو برابری تولید فولاد هرمزگان/ کاهش ۷۵ درصدی مصرف آب فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از افزایش تولیدات فولاد هرمزگان به سه میلیون تن خبر داد.

به گزارش ارک خبر: بهرام سبحانی  در مراسم افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته فولاد سبا که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: شرکت فولاد در حال حاضر با دربرگیری بسیاری از شرکت های فولادی کشور از جمله فولاد هرمزگان، فولاد سبا، سنگ مبارکه و شرکت صنایع معدنی سنگال به عنوان بزرگترین هلدینگ عملیاتی کشور محسوب می گردد.

وی افزود: فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان سه مجموعه تشکیل دهنده شرکت هستند که سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن فولاد تولید می کنند و شرکت فولاد بزرگترین شرکت سهامی کشور است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: واحدهای عملیاتی شرکت در سراسر کشور گسترده هستند. این شرکت در لیست صد شرکت برتر تولید فلزات، رتبه اول را کسب کرد و نادرترین شرکتی است که در زنجیره تولید هیچ وابستگی ندارد.

سبحانی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار نفر مجموع اشتغال مستقیم و غیر مستقیم این شرکت است و شرکت همیشه در حال توسعه بوده است، گفت: در پنج سال گذشته تا به حال بیش از شش هزار میلیارد تومان در کل واحدهای فولادسازی هزینه شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به طرح‌های توسعه این شرکت گفت: در طرح توسعه فولاد هرمزگان تولیدات این واحد از ۱.۵ میلیون تن به ۳ میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به مصرف آب فولاد مبارکه گفت: از سال ۷۰ تا به امروز مصرف آب این شرکت ۷۵ درصد کاهش داشته است و به ازای تولید هر کیلو فولاد سه لیتر آب نیاز است.

 

دکمه بازگشت به بالا