موتورسواران جریمه نمی‌شوند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون شهردار:

موتورسواران جریمه نمی‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سیاست طرح جدید برخورد با موتورسیکلت‌سوارانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند، بر این است که دیگر توقیف و جریمه‌ای برای تخلفات موتورسیکلت سواران برای مرتبه نخست در کار نباشد و تنها آموزش و تشویق، رویکرد اصلی اجرای این طرح خواهد بود.

ارک خبربه نقل ازایمنا:علیرضا صلواتی  اظهارکرد: در طرح جدید برخورد با موتورسیکلت‌سوارانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، موتورسیکلت راکبانی که فاقد کلاه ایمنی هستند، توقیف و موتورسیکلت سواران به محل‌های کلاس آموزشی هدایت و آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی که از ابتدای تیرماه آغاز شده با همکاری پلیس راهور در مجموعه‌های فرهنگی مناطق دو، هفت، ۱۰، ۱۴ و ۱۵ شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره‌های آموزشی فیلم‌ها و کلیپ‌هایی برای راکبان موتورسیکلت پخش می‌شود و آنها به این آگاهی می‌رسند که نبود کلاه ایمنی می‌تواند چه عواقب خطرناک و جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد، افزود: پس از این توقیف موقت و گذراندن دوره آموزشی، راکبان با در دست داشتن کلاه ایمنی موتورسیکلت خود را تحویل خواهند گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: در این طرح، سیاست بر این است که دیگر توقیف و جریمه‌ای برای تخلفات موتورسیکلت سواران برای مرتبه نخست در کار نباشد و تنها آموزش و تشویق، رویکرد اصلی اجرای طرح خواهد بود.

صلواتی افزود: شهر اصفهان در زمینه کاهش تصادفات رانندگی در سال گذشته رتبه اول را کسب کرد، اما علی‌رغم این آمار متاسفانه سهم موتورسیکلت‌سواران در سوانح رانندگی افزایش یافته است، به طوری که در اکثر نقاط کشور سهم موتورسیکلت در تصادفات منجر به فوت زیر ۲۵ درصد است، اما این آمار در اصفهان به بالای ۵۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد تصادفات منجر به فوت در موتورسیکلت‌ها به دلیل عدم استفاده راکبان از کلاه ایمنی اتفاق می افتد، ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با گام برداشتن در راستای ساماندهی موتورسیکلت سواران در مباحث تخلفات، تلفات و رفتاهای ناهنجاری که روزانه از این قشر جامعه در سطح معابر دیده می‌شود، شاهد کاهش آمار تصادفات و تخلفات موتورسواران شهر باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا