اطلاع رسانی لحظه به لحظه مدیریت اضطراری بار توسط شرکت توزیع برق اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

اطلاع رسانی لحظه به لحظه مدیریت اضطراری بار توسط شرکت توزیع برق اصفهان

 

جهش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق در کل کشور ،برق رسانی به مردم را با شرایط متفاوتی روبرو کرد که پس از سالها از باور مردم دور بود و مسئولان برای گذر از این شرایط تدابیر متفاوتی را اندیشیدند اما با توجه به استمرار و پایداری هوای گرم در کل کشور و کمبود آب افزایش چشمگیری در مصرف برق را در هفته اول تیرماه شاهد بودیم تدابیر در نظر گرفته شده نیز نتوانست موثر واقع شود و در نتیجه مدیریت اضطرای بار صورت گرفت و در این زمان بود که مدیریت صحیح اطلاع رسانی انتظار می رفت .

به طور اصولی شاید در روزهای اول پس از هر اتفاق پیش بینی نشده ای افراد دچار سردرگمی می شوند ودر سازمانها مدیران نیز نتوانند یک تصمیم درست در این زمینه داشته باشند که البته برای سازمانهایی که مولفه های توسعه را از قبل مورد بررسی وارزیابی قرار داده اند شدت جریان و از هم گسیختگی تصمیم ها بسیار کمتر و حتی به صفر           می رسد.

شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با توجه به اینکه تکریم ارباب رجوع و همشهریان را سرلوحه کار خود قرار داده است با وجود شرایط پیش آمده جلسه فوری را با حضور مدیرعامل ،مدیران دفاتر روابط عمومی ، فن آوری های نوین، دیسپاچینگ و فوریت های برق وانفورماتیک به منظور ارائه راههای متفاوت برای برون رفت از این شرایط پیش آمده و           روش های متفاوت برای اطلاع رسانی به مردم را تشکیل داد . گام اول اعلام وجود خاموشی ها به همشهریان اصفهانی به صورت شفاف بود که با برگزاری نشست های خبری متعدد ،حضورصدا و سیما و نشست های تخصصی در خصوص مدیریت اضطرای بار با تمام اصحاب رسانه این امر محقق شد و همزمان با این نشست ها سامانه های اطلاع رسانی خاموشی ها نیز با تلاش شبانه روزی تمام واحدهای مرتبط صورت گرفت و باز خورد آن توسط مردم گرفته می شد شاید کمتر ارگانی را بتوان یافت که در کمترین زمان ممکن بتوانند با ایجاد اتاق فکری به معنای واقعی ،بهبود شرایط را             پیش روی مخاطبین خود قرار دهد .

این اقدامات موجب شد تا در نشستی با مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان به عملکردشان دراین روزها بپردازیم .

مهندس حمید رضا پیرپیران مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان به راهکارهای متفاوت گذر از خاموشی ها اشاره کرد و گفت : برای گذر از این شرایط در هیات وزیران تغییر ساعات کار کارکنان و دستگاههای اجرایی به عنوان یکی از شرایط تعادل بار مطرح شد و همچنین افزایش ۲۰ درصدی تعرفه های برق سازمانها در زمان اوج بار از دیگر مصوبات دولت بود .

وی در ادامه افزود : در سالهای اخیر شرکت توزیع برق اصفهان با آموزش های مختلف به دانش آموزان و مادران و همچنین ایجاد تفاهم نامه با صنایع ،کشاورزان و تشویق مشترکین کم مصرف خانگی،ارتباط با NGO ها و مراکز مردم نهاد و مراکز فرهنگی با تمام قوت مباحث مدیریت مصرف را پیگیری نمود.

وی تصریح کرد : متاسفانه با تمام این آموزش ها مدیریت درست مصرف را در زندگی های روزمره مان به کار نمی گیریم و به عنوان باور ذهنی و یک فرهنگ ارزشی قبول نداریم .تا زمانی که بد مصرف کنیم و برق را به عنوان یک کالای با ارزش در نظر نگیریم با مشکلات این چنینی باید روبرو شویم امروزه برق یکی از شاخصه های اصلی زندگیمان است که در صورت فقدان آن حتی برای چند لحظه دچار مشکل می شویم.

پیرپیران به یکی از علل اصلی مدیریت اضطراری بار اشاره کرد و گفت : یکی از علل اصلی قطعی ها کاهش تولید در حوزه برق آبی است به طوری که درسال گذشته ۹۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق آبی کشور بوده که میزان این ظرفیت در سال جاری به ۴۵۰۰ مگاوات رسیده است و این خاموشی ها به طور منطقه ای نیست بلکه از طریق دیسپاچینگ ملی به دیسپاچینگ اصفهان اعلام می شود.

این مقام مسئول به سند استراتژی شرکت توزیع برق اصفهان اشاره کرد و گفت : در چشم انداز ۱۴۰۵ رضایت مشترکین یکی از اولویت های این سند راهبردی می باشد که با توجه به اعمال خاموشی های ناشی از مصرف فزاینده برق در تابستان جاری روش های مشخص و شفاف برای اطلاع رسانی ها به مردم ایجاد شد و شرایطی در نظر گرفته شد که از طریق پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی یا سامانه پیام کوتاه از زمان قطعی برق وخاموشی ناشی از مدیریت بار که بر اساس جدول احتمالی اجرا می گردد همشهریان مطلع شوند ،پایگاه اینترنتی وسامانه های شرکت خوشبختانه امروز کارآمدی خود را در نظام اطلاعاتی اثبات کرده است و هر رویداد اجتماعی از طریق این سامانه ها ،تهدیدها را به فرصت تبدیل و روال عادی را به زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم بر می گرداند و همشهریان از این طریق می توانند همه خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند وامروز که شرایط برق رسانی متفاوت شده خدمات فوریتی را از همین طریق به مردم ارائه می نماییم.

وی به روش های اعلام خاموشی در سایت شرکت پرداخت و اظهار داشت : همشهریان عزیر با وارد شدن به سایت شرکت می توانند محدوده های خاموشی را بر روی نقشه های شهری GIS مشاهده کنند یا از طریق وارد نمودن رمز رایانه از جدول خاموشی ها مطلع شوند و برای زندگی اجتماعی واقتصادی روی همین جدول برنامه ریزی کنند و در روش بعدی می تواند بر اساس آدرس مکان مورد نظر را درج نمایند و روش دیگر اطلاع یابی از طریق جدول کلی با مسیرهای تغذیه برق می باشد.

مهندس پیرپیران اظهار داشت :بسیاری از مشاغل و فعالیتهای مردم در گروه فعالیت های حساس به حساب می آید و قطع برق بدون اطلاع رسانی خسارات جبران ناپذیری ایجاد می کند و در این راستا دفتر فن آوری ها نوین با ایجاد یک برنامه نرم افزاری دقیق که بر روی بستر GIS فراهم نموده است. برای بیش از ۱۲ هزار مشترک حساس چنددقیقه قبل از اعمال خاموشی پیامکی مبنی بر اعلام خاموشی ارسال می نماید و در این فرایند قبل از قطع برق به صورت کاملا خودکار پس از اینکه دیسپاچینگ و مرکز فرمان فیدر مورد نظر را انتخاب نمود سامانه اطلاع رسانی پیامک ارسال می نماید و در راستای تکریم بیشتر ارباب رجوع و احترام به حقوق شهروندی دیگر مشترکین های برق نیز با ورود به سایت شرکت و ارائه اطلاعات خود می توانند به این امکانات دست یابند که تا کنون نزدیک به ۸۰۰ مشترک در این سامانه ثبت نام نموده اند .

وی در پایان از دفاتر فن آوری های نوین ، گروه GIS ، روابط عمومی ، انفورماتیک ،دیسپاچینگ و فوریت های برق   که در این مدت برای اطلاع رسانی به مردم تمام تلاش خویش را به کار گرفتند تشکر نمود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا