گره های کور شهر با همکاری مراکز علمی باز می شود/ برگزاری دو رویداد بین المللی در شهریور ماه

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

گره های کور شهر با همکاری مراکز علمی باز می شود/ برگزاری دو رویداد بین المللی در شهریور ماه

 

شهردار اصفهان گفت: شهرداری با همکاری و تعامل مراکز علمی و تحقیقاتی گره های کور شهر را باز می کند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در برنامه رادیویی “شهر و شهروند”  افزود: در یک ماهه گذشته جلسات شورای معاونان شهرداری در مراکز علمی و تحقیقاتی همچون شهرک علمی و تحقیقاتی و پژوهشکده رویان برگزار شده است تا با تعامل و همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی گره های کور و سخت شهر، گشوده شود.

وی ضمن تبریک پیشاپیش ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران با بیان واقعیت و حقایق می توانند مدیریت شهری را حمایت کنند. همچنین خبرنگاران تلاشگران عرصه اندیشه و قلم هستند و باید قلم آنان را ارج نهیم چراکه به خاطر رسالت کاری خود نقش موثری در هدایت شهر دارند.

شهردار اصفهان ادامه داد: نقد همیشه تضعیف کننده نیست، بلکه تقویت کننده است و فرصتی برای مدیران جهت جبران نقاط ضعف خود ایجاد می‌کند، از این رو سعی داریم بر اساس پیشنهاداتی که ارایه می‌شود، برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت دهیم.

حفظ استقلال کانون وکلا، تضمین استقلال قوه قضاییه

نوروزی انتخابات کانون وکلا را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این کانون یکی از نهادهای قدیمی است که با گذشت بیش از ۶۵ سال از آغاز به کار، توانسته استقلال خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه ۱۱ مرداد ماه بیش از دو هزار نفر در انتخابات کانون وکلا پای صندوق‌های رأی می‌روند، افزود: استقلال کانون وکلا باید حفظ شود تا استقلال قوه قضاییه و قاضی نیز تضمین شود.

وی با اشاره به این که در شهریور ماه اصفهان میزبان برگزاری دو رویداد بین المللی است، تصریح کرد: سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد (۲۰۱۸ IASP) برای نخستین بار به میزبانی ایران و در شهر اصفهان برگزار می شود. همچنین سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در شهریور ماه به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و فراهم کردن بستر رشد کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر رفع محرومیت در مناطق و محلات محروم شهر اذعان داشت: امید است با سیاست ها و برنامه های تدوین شده از سوی مدیریت شهری، محلات محروم از امکانات بهتر و بیشتری برخوردار شوند.

وی مشکل امروز شهر اصفهان را کم آبی و خشکسالی دانست و بیان کرد: درختان کهن بخشی از هویت های میراثی و تاریخی شهر است، بنابراین شهرداری برای حفظ این درختان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

نوروزی تاکید کرد: با هرگونه سهل انگاری و بی دقتی در زمینه هدر رفت آب به طور جدی برخورد می شود و شهروندان باید هرگونه هدر رفت آب را به شهرداری اطلاع دهند تا به عنوان تخلف رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه کارگران فضای سبز شهر اصفهان در خصوص آبیاری بهینه و جلوگیری از هدررفت آب دوره های آموزشی ویژه ای را طی کردند، اظهارکرد: از ابتدای فعالیت مدیریت جدید در شهرداری آموزش کارکنان را در دستور کار قرار دادیم، اما گاهی شاهد گزارش های مردمی در خصوص هدر رفت آب هستیم.

شهردار اصفهان از ارائه بسته تشویقی عوارض خودرو تا ۳۱ شهریور ماه سخن به میان آورد و ادامه داد: در این بسته تشویقی آن دسته از شهروندان خوش‌حسابی که هر سال نسبت به پرداخت عوارض خود به موقع اقدام می‌کنند، معادل ۱۰ درصد میزان عوارض در قالب شارژ اصفهان کارت، هدیه می‌گیرند.

نوروزی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع شهید اردستانی به طول یک و نیم کیلومتر در مسیر حلقه حفاظتی و بزرگراه شهید اردستانی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: در ادامه این تقاطع مسیری که به طول شش کیلومتر در امتداد بلوار فرزانگان قرار دارد و به خیابان مقابل ورزشگاه نقش جهان متصل می‌شود، نیز در حال احداث است.

مترو، از صفه تا عاشق آباد

وی با اشاره به امکانات ایجاد شده در شمال شهر به ویژه منطقه عاشق آباد، گفت: مشکلات و معضلات مناطق محرومی همچون عاشق آباد هر چه زودتر رفع خواهد شد و در بعضی از بخش ها موفقیت های خوبی حاصل شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مترو از جمله امکانات پیش بینی شده برای عاشق آباد است، اظهارکرد: امروز شهروندان از کوی صفه سوار مترو شده و با کمترین زمان و هزینه در عاشق آباد پیاده می شوند.

وی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی نیز امکانات خوبی در شمال شهر ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای از شورای عالی شهرسازی کشور برای منطقه بندی عاشق‌آباد دریافت شده که جزییات آن را در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا