دستگیری عامل سرقت ۵۰ میلیارد ریال سکه، طلا و ارز توسط پلیس اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

دستگیری عامل سرقت ۵۰ میلیارد ریال سکه، طلا و ارز توسط پلیس اصفهان

گروه استان ها_اصفهان _ ۲ سارق حرفه ای که ۵۰ میلیارد ریال طلا و ارز از منازل شهروندان شهرستان اصفهان سرقت کرده بودند، در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس استان دستگیر شدند.

 

سردار “مهدی معصوم بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت سکه، طلا و ارز از منزل آنها ، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات علمی و تخصصی پلیسی سرانجام هویت سارق سابقه داری که در سرقت از این منازل دست داشت را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم در تحقیقات پلیسی به سرقت ۵۰ میلیارد ریال سکه، طلا، نقره و ارز از منزل ۱۱ شهروند در شهر اصفهان اعتراف کرد که در بازرسی از مخفیگاه وی ۱۰ میلیارد ریال ارز ، سکه و طلاجات کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم توانسته بود با استفاده از ابزار آلات مخصوص، مقادیری از طلاجات مسروقه را ذوب و در بازار به فروش برساند، گفت: در این رابطه با اعترافات سارق، همدست وی نیز در عملیاتی دیگر دستگیر شد.

وی تصریح کرد: این سارق حرفه ای، افرادی که ارز و طلاجات بسیار خریداری می کردند را شناسایی و در فرصتی مناسب و با ترفندی خاص هنگامی که منازل مورد نظر خالی از سکنه بود اقدام به سرقت می کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان این پرونده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند، گفت: با توجه به اینکه سارقان تنها از یک منزل بیش از ۷ میلیارد ریال ارز، طلا و نقره سرقت کرده بودند به شهروندان توصیه می کنیم از نگهداری بسیار زیاد طلاجات و ارز در منازل خود جداً خودداری و آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم هنگام خرید و فروش طلاجات و ارز مراقب اطراف خود بوده و تردد افراد، خودرو یا موتورسیکلت های مشکوک در مقابل منزل خود را از طریق شماره تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برای افزایش ضریب ایمنی منزل خود از نرده، دزدگیر، دوربین مدار بسته و … استفاده شود، گفت: شهروندان، قفل در ورودی منزل را به حفاظ توپی مجهز کرده به نحوی که خارج از در قرار نگیرد، از درهای آکاردئونی و ضد سرقت برای آپارتمان ها استفاده و در بالکن و پشت بام را به قفل های مطمئن و حفاظ مجهز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا