۱۹۳پروژه صنایع دستی و گردشگری در ۹ استان افتتاح شد

ارک خبر- ۱۹۳ پروژه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با حضور معاون رییس جمهوری و شماری از نمایندگان مجلس به صورت ویدئو کنفرانس در ۹ استان کشور، افتتاح شد.
۱۹۳پروژه صنایع دستی و گردشگری در ۹ استان افتتاح شد
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران حاضر در هتل آنامیس اظهار کرد : ۱۹۳ پروژه افتتاحیه امروز در سه بخش میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فاز اول ۱۹۰۰ پروژه ای است که به مرور به بهره داری خواهد رسید.
وی افزود: ۱۹۳ پروژه ای که امروز افتتاح شد با حجم ۱۷۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
مونسان ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها ۵ هزار تخت به تخت های اقامتی کشور اضافه شد و برای ۲۸۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد کرد .
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: تا پایان دولت دوازدهم با افتتاح و بهره برداری از ۱۲۰۰ پروژه دیگر حدود ۷۶ هزار تخت به مجموعه اقامتی کشور اضافه شود.
وی تصریح کرد: ۱۹۰۰ پروژه در دستور کار با حجم سرمایه ای به میزان ۴۳ هزار میلیارد تومان به انجام خواهد رسید که ۱۲۰۰ پروژه از این تعداد تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

** اجرایی شدن هزار پروژه مرمت بناهای تاریخی
رییس سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: هم اکنون هزار پروژه در حوزه میراث فرهنگی در حال اجرا است که به طور عمده به مرمت بناهای تاریخی مربوط می شود.
وی افزود: با تلاش معاونت صنایع دستی دو ماه پیش تفاهم نامه ای برای رفع مشکل بیمه فعالان روستایی صنایع دستی منعقد شد و انشالله تا پایان شهریور
فعالان شهری صنایع دستی نیز مشکل بیمه شان حل خواهد شد .

** بها دادن به بخش خصوصی سبب پیشرفت گردشگری
نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر چه مجلس امروز نشان داد نسبت به عملکرد دولت روحانی نارضایتی هایی دارد اما با تمام توان از دولت حمایت می کند چون دولت با همه مشکلاتش تلاش های بسیاری انجام داده که افتتاح پروژه های امروز ثمره این تلاش ها است.
پروانه سلحشوری افزود: بها دادن به بخش خصوصی سبب پیشرفت گردشگری خواهد شد و دولت باید با انجام وظیفه نظارتی زمینه را برای فعالیت پیشرفت بخش خصوصی فراهم کند.
وی یادآورشد: گردشگری ما نیاز به حمایت فرابخشی دارد و سایر نهادهای دولت ارکان امنیتی باید به این حوزه کمک کنند تا جایگزین پایداری برای نفت باشد

** بیمه هنرمندان مرتفع شود
اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز در مجلس نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: کشور ما ظرفیت های فراوانی در زمینه گردشگری دارد و میراث فرهنگی نیز باید حفظ و معرفی شود.
وی در بخشی دیگراز سخنانش گفت: مشکل بیمه هنرمندان باید مرتفع شود و این امر می تواند به ارتقای این حوزه منجر شود.
مسعودی تصریح کرد: ایران جذاب تر از کشورهای خارج است با معرفی زیبابی های ایران باید از ظرفیت موجود استفاده بهتری کنیم.
افتتاح این پروژه ها در محل هتل آنامیس تهران به صورت ویدئو کنفرانس در ۹ استان اصفهان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، سمنان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، مازنداران و یزد انجام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا