مردم انتقادهایی به عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارند/متاسفانه نسل جوان با تاریخ انقلاب آشنایی زیادی ندارد

ارک خبر- معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شعار تمرکززدایی خیلی داده می‌شود ولی در عمل همه تصمیمات در تهران گرفته می شود، گفت: گاها حل اعتراضات در حیطه استان نیست و باید به تهران ارجاع شود.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رحیم شهرتی‌فر پیش از ظهر امروز در همایش شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سال انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: باید از این جلسه رهنمود و برنامه عملی اتخاذ کنیم و به دنبال یک برنامه‌ریزی و هدف اساسی خود که گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب است، برسیم.

وی با اشاره به برخورد مردم نسبت به عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: خدا را شاکریم اکثر مردم مقید به نظام بوده و پایبند آرمان‌های انقلاب هستند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: ولی باید قبول کرد اکثر مردم منتقد به عملکرد برخی دستگاه‌ها و سه قوه هستند.

وی با اشاره به انتقاد سازنده توضیح داد: در ادبیات دینی امر به معروف و نهی از منکر یک واجب است و ای کاش واجب انتقاد سازنده را به سمت امر به معروف سوق دهیم.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: هر چه به مناسبت دهه فجر نزدیک می شویم، باید در سطح ملی به دنبال پاسخ‌های منطقی به این نوع گلایه و امر به معروف‌ها باشیم چراکه اگر مردم قانع نشوند یعنی ابتدا به این سوالات پاسخ نداده و کوتاهی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بخش دیگری از مردم اعتراضاتی دارند و شکل اعتراض آنها صنفی است؛ اعتراض کارگران در محیط صنعتی، فرهنگیان و صنوف مختلف می‌تواند مصداق آن باشد از این‌رو باید شنیدن حرف معترض در برنامه باشد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: گاهی اعتراض وارد و گاهی وارد نیست و اگر اعتراضی وارد است،باید حل شود.

وی با بیان اینکه شعار تمرکززدایی خیلی داده می‌شود ولی در عمل همه تصمیمات در تهران گرفته می‌شود، گفت: گاها حل اعتراضات در حیطه استان نیست و باید به تهران ارجاع شود.

شهرتی‌فر افزود: ما وظیفه داریم همه اعتراضات را شنیده و در راستای حل آن تلاش کنیم چراکه با پاک کردن صورت مسئله هیچ چیزی حل نمی‌شود.

وی با اشاره به معاندان مزدبگیر از استکبار گفت: تکلیف ما در مقابل آنها روشن است و باید قاطعانه جلوی آنها ایستاد و اجازه سوءاستفاده به آنها داده نشود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: گاهی می‌بینیم افتتاح پروژه شور و شوقی در مردم ایجاد نمی‌کند ولی باید گفت که پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در چه شرایط و مخالفت‌هایی ایجاد شده است.

وی متذکر شد: متاسفانه نسل جوان با تاریخ انقلاب آشنایی زیادی ندارند و حتی اطلاعات بسیار نادرست از طریق رسانه‌های بیگانه به آنها ارائه داده می‌شود.

شهرتی‌فر ادامه داد: قبول کنیم نتوانسته‌ایم تاریخ انقلاب اسلامی و عملکرد مستبدان و توطئه‌های آنها را به جوانان به خوبی انتقال دهیم.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باید چهلمین سال پیروزی انقلاب به تبیین درست و مستند اوضاع انقلاب به دور از شعار منتهی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا