افزایش قدرت پیش دستانه پلیس اصفهان در مهار جرائم/ تشکیل تیم‌های ویژه مهارت افزایی

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

افزایش قدرت پیش دستانه پلیس اصفهان در مهار جرائم/ تشکیل تیم‌های ویژه مهارت افزایی

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی بالای ماموران پلیس استان برای مقابله با مجرمان و باندهای تبهکاری از افزایش قدرت پیش دستانه این فرماندهی برای مهار و کنترل جرائم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مهدی معصوم بیگی” در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی استان اصفهان که به مناسبت هفته ناجا در ستاد این فرماندهی برگزار شد اظهار کرد: نیروهای  انتظامی به عنوان سربازان ولایت و خادمان مردم، با چشمانی بیدار و هوشیار به طور شبانه روز آماده تامین امنیت این مرز و بوم هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به شعار هفته نیروی انتظامی، با عنوان «پلیس مقتدر، امین مردم» اشاره کرد و گفت :که این ۲ ویژگی در نیروی انتظامی از هم جدایی‌ناپذیر هستند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی از بطن مردم ، برای مردم ، در کنار مردم و خدمت گذار مردم است.

سردار معصوم بیگی تأکید کرد: نیروی انتظامی با رویکرد مقتدرانه و امین بودن، تلاش دارد تا ملجأ و پناهگاهی برای مردم و مظلومان باشد و با گردنکشان، قانون گریزان، سارقان و مخلان نظم و امنیت به طور قاطع برخورد کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در برقراری امنیت در استان اصفهان اعلام داشت: ظرفیت شورای تأمین استان و شوراهای تأمین شهرستان‌ها، پشتوانه بسیار قوی برای اجرای مأموریت است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان متذکر شد: اجرای مأموریت با پشتیبانی قوی و قدرتمندانه دستگاه  قضایی در انتظامی استان در حال انجام است که صمیمانه از همه اعضای محترم شورای تأمین و مسئولان قضائی استان تقدیر و تشکر دارم.

سردار معصوم بیگی در ادامه از  اشرافیت اطلاعاتی بالای ماموران پلیس استان برای مقابله با مجرمان و باندهای تبهکاری خبر داد و گفت: مجموعه این اقدامات باعث شده تا پلیس اصفهان قدرت پیش دستانه خوبی برای مهار و کنترل جرائم داشته باشد.

وی رویکرد انتظامی استان را امنیت مردم پایه  بیان کرد و افزود: معتقد هستیم بایستی در تولید امنیت و حفظ آن، مشارکت حداکثری وجود داشته باشد. که به حمدالله در استان اصفهان، مشارکت خوبی را از سوی مردم شاهد هستیم و به همین دلیل امنیت استان در تمام مولفه ها در شرایط خوب و مطلوبی قرار دارد.

سردار معصوم بیگی در خصوص عملکرد یک ساله فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در نیمه دوم سال گذشته، به منظور افزایش تحرک عملیاتی و استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمان، قرارگاه عملیاتی «اقدام و عمل» به ابتکار فرماندهی انتظامی استان راه اندازی و در این قرارگاه سلسله طرح‌های ذوالفقار و مرصاد برای افزایش امنیت و آرامش در سطح استان طراخی و به اجرا گذاشته شد که هر کدام از آن ها با نتایج موفقیت آمیزی همراه بودند.

وی تأکید کرد: امروز نیروهای انتظامی استان اصفهان در آمادگی کامل برای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و خدمت به مردم قرار دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: برای چابکی نیروی انتظامی و افزایش توان رزم، توجه ویژه‌ای به آموزش اختصاص داده شده است و با رویکرد مهارت افزایی، تیم‌های آموزشی در سطح استان تشکیل شده‌اند که نتیجه آن افزایش توان رزم در نیروهای این فرماندهی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر لزوم تقویت بصیرت کارکنان در شرایط حساس فعلی، تصریح کرد: برای افزایش بصیرت کارکنان که بسیار مهم نیز هست؛ دوره‌های بصیرت افزایی طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به عملکرد ۶ ماهه نخست امسال این فرماندهی اشاره داشت و گفت: در مدت مذکور، بیش از ۱۹ تن انواع مواد مخدر توسط ماموران این فرماندهی کشف شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و با رویکرد تمرکز بر پرونده‌های کلان اقدامات متعددی صورت گرفته و تعداد پرونده‌های بالای ۵ میلیارد ریال ۵۹ درصد افزایش داشته‌ است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین یادآور شد: در کنار برخورد با قاچاقچیان، مقابله جدی با محتکران در سطح استان انجام شده و عده معدودی که با سوء استفاده از شرایط اقتصادی کشور باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده بودند، مورد برخورد قرار گرفتند.

سردار معصوم بیگی از انهدام ۸۲ باند سرقت در سال جاری خبر داد تأکید کرد:  بر این باوریم که امنیت فعلی را مرهون و مدیون شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز هستیم.

در حاشیه این مراسم، از کارکنان نمونه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل صورت گرفت و در ادامه رزمایش اقتدار و امنیت، توسط نیروهای یگان ویژه برگزار شد.

عملیات رهایی گروگان، انجام حرکات نمایشی، عملیات ویژه توسط یگان اسکیت سوار، تیراندازی به اهداف متحرک و انجام ورزش‌های رزمی و پارکور نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان، نیروهای ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی از مقابل جایگاه، رژه رفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا