فرزند پروری مثبت و جامعه ای ایمن” شعار روز جهانی کودک

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

فرزند پروری مثبت و جامعه ای ایمن” شعار روز جهانی کودک

مدیر خانه کودک اصفهان گفت: شعار هفته جهانی کودک، “فرزند پروری مثبت و جامعه ای ایمن” است که ما سعی کردیم تمام فعالیت هایی که انجام می دهیم در همین راستا باشد و برنامه های بسیار شادی را برای این روز تدارک دیده ایم.

زهرا کاظمی مدیر خانه کودک سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص برنامه های این مجموعه به مناسبت روز جهانی کودک اظهار داشت: ما برای روز جهانی کودک ۳ برنامه تدارک دیده ایم که یکی از آنها تحت عنوان “لحظه های نقره ای” است که در آن کارگاه های شادی را برای کودکان درنظر گرفته ایم که شامل کارگاه های نقاشی، ساخت عروسک های دست ساز و آشنایی با گل و گیاه است.

وی ادامه داد: تمام بچه ها می توانند به صورت رایگان در این برنامه شرکت کنند و هدف ما بیشتر آماده کردن فضایی شاد برای کودکان به مناسبت روز جهانی کودک است که در کنار این برنامه انجمن مهر زنده رود نیز حضور دارند که یک تئاتر خیابانی برگزار می کنند.

کاظمی در همین خصوص افزود: ما یک جُنگ نیز تحت عنوان “چسب مامان” برگزار می کنیم که مدارس و مهدکودک ها می توانند استفاده کنند و این برنامه در محوطه خانه کودک اجرا می شود.

وی ادامه داد: یک برنامه بزرگ نیز با مشارکت اکثر کسانی که در حوزه کودک کار می کنند برگزار خواهیم کرد با محوریت بازی و تحت عنوان “چهار قدم کودکی” که قرار است در گذر فرهنگی چهارباغ بازی های قدیمی و نوستالژیک در آن انجام  شود.

وی ادامه داد: بازی های نوستالژیک مانند لی لی، یک قل دو قل و دیگر بازی ها را اجرا می کنیم و از نظر علمی این بازی ها را مورد بررسی قرار می دهیم .

مدیر خانه کودک گفت: با حضور کمیته ورزش های همگانی یکسری از این بازی ها را انجام می دهیم و در قسمتی دیگر از برنامه، بازی های امروز انجام می شود که شامل مهارت ها، نقاشی، کارهای مادر و کودک و تمام بازی هایی که امروزه کودکان درگیر آن هستند و در رشد آنها تأثیر دارد انجام می شود.

کاظمی در خصوص برنامه پرواز بادبادک ها توضیح داد: این برنامه با همکاری خدمات شهری و همزمان در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان برگزار می شود که از قبل به بچه ها اطلاع رسانی شده و پوسترهایی را برای آنها ارسال کرده ایم که یک بادبادک را طراحی کرده و طبق جدولی که طراحی کردیم آن بادبادک را به پرواز در آورند.

وی بیان داشت: این همنوایی به این دلیل است که تصمیم داشتیم روز جهانی کودک برای تمام بچه های شهر باشد و احساس کنند که آن روز، روز آنها است و با حقوق خودشان آشنا شوند.

وی در مورد زمان برگزاری این برنامه ها گفت: مراسم پرواز بادبادک ها روز دوشنبه ۱۶ مهرماه و در تمام نقاط شهر در ساعات متفاوت، برنامه “لحظه های نقره ای” نیز روز دوشنبه ۱۶ مهر در دو سانس از صبح ساعت ۹ الی ۱۲ و بعداز ظهر از ساعت۱۶ الی ۱۹ در روبروی خانه کودک  و برنامه “چهار قدم کودکی” روز دوشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا