نماد پویش مردمی “کلاه ایمنی، سرزندگی” رونمایی شد

در همایشی با حضور مدیران استانی و شهری

نماد پویش مردمی “کلاه ایمنی، سرزندگی” رونمایی شد

در همایشی با حضور مدیران استانی و شهری نماد پویش مردمی “کلاه ایمنی، سرزندگی” با هدف ارتقا فرهنگ ترافیک موتورسواران رونمایی شد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، نماد و نشان پویش مردمی “کلاه ایمنی، سرزندگی” با هدف ارتقا فرهنگ ترافیک موتورسواران پیش از ظهر امروز در همایشی با حضور محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان و سایر مسئولان شهری و استانی رونمایی شد.

طرح ارتقا ایمنی موتورسواران در اقدام مشترک پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و پلیس راهور شکل گرفت که با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های گوناگون استان اصفهان از ابتدای تابستان ۹۷ کار خود را آغاز کرد.

در همین راستا این طرح با محوریت پویش “کلاه ایمنی، سرزندگی” و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی با هدف ارتقا ایمنی موتورسواران فعالیت می‌کند.  

 هدف و چشم انداز اصلی طرح کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌ها با ترغیب استفاده راکبان از کلاه ایمنی و رعایت اصول و مقررات راهنمایی و رانندگی است تا همان طور که فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی در رانندگی با خودرو امروز به یک رفتار فراگیر بدل شده، به زودی راکبان موتورسیکلت نیز با کلاه ایمنی به مانند یک همراه همیشگی، ایمنی، سلامت و آرامش را برای خود و سایرین به ارمغان آورند.

استاندار اصفهان مطرح کرد

پویش کلاه ایمنی، سرزندگی؛ راهی برای کاهش آمار تلفات موتورسیکلت‌ها

استاندار اصفهان گفت: در کشور ۳۵ درصد تلفات ناشی از تصادفات را موتورسواران تشکیل می‌دهند و این آمار در اصفهان ۵۵ درصد است، در راستای کاهش این آمار اقداماتی انجام شده از جمله پویش کلاه ایمنی، سرزندگی که در ارتقا ایمنی موتورسواران موثر است.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و رونمایی از نماد پویش “کلاه ایمنی، سرزندگی” اظهار داشت: جامعه ای رشید و توسعه یافته است که مردم آن جامعه خود، پلیس خود باشند.

وی افزود: پلیس در جامعه یک پشتیبان است و اگر مشکلی ایجاد شود به شکل عملی و فیزیکی از مردم حمایت می شود، این اعتماد، اطمینان و آرامش را در جامعه حفظ می کند.

استاندار اصفهان گفت: راکبان قانومند معلم، راهنما و بنیان گذار انضباط ترافیکی در جامعه محسوب می شوند، رفتار ترافیکی امروز شما با تکیه بر انضباط اخلاقی و اجتماعی الگوی نسل های آینده است که امری ارزشمند محسوب می شود.

وی ادامه داد: مردم این استان باید نشان دهند که پشتوانه فرهنگی والایی دارند و این اخلاق اجتماعی و انضباط ترافیکی باید از نسلی به نسل بعد منتقل شود.

مهرعلیزاده با اشاره به آمار بالای تصادفات بیان کرد: در ۶ ماه گذشته ۱۰ هزار نفر در تصادفات استان اصفهان مجروح شدند، این آمار بالایی است، ۶۵۰۰ نفر این تعداد مجروح در تصادفات شهری به ثبت رسیده که آمار بسیار زیادی به شمار می رود.

وی افزود: ۲۰۰ نفر در تصادفات شهری و ۴۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای طی ۶ ماه گذشته در اصفهان جان خود را از دست داده اند. سرعتهای غیرمجاز، عصبی بودنها، به یکدیگر راه ندادن ها و.. دلیل این تصادفات است و این زیبنده فرهنگ اصفهان نیست.

استاندار اصفهان اظهار داشت: به جز عجله، بی حوصلگی، عدم رعایت مقررات، این تصادفات شهری دلیل دیگری ندارد و نمی توان گفت خودروها ایمن نیستند، همچنین نمی توان گفت خط کشی و تابلو نیست یا پلیس حضور ندارد زیرا تمام تمهیدات ترافیکی لازم برای عبور و مرور منظم و ایمن در شهر فراهم شده است.

وی با اشاره به آمار تردد موتورسیکلت‌های اصفهان گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت در استان و حدود ۷۰۰هزار موتورسیکلت در شهر اصفهان تردد می کنند. اگر هر موتور به اندازه یک خودرو آلاینده باشد پس می توان گفت موتورها نیز در شهر اصفهان به اندازه خودروها آلاینده هستند و سهم بسیاری در این موضوع دارند.

مهرعلیزاده با اشاره به برنامه هایی که قرار است برای کاهش آلودگی شهر و ترغیب مردم به استفاده از موتوربرقی انجام شود، بیان کرد: در برنامه ای ۳،۴ساله کل موتورهای بنزینی در اصفهان به برقی تبدیل می شوند.

وی گفت: هر موتورسیکلت برقی میانگین ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد، ما با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت صحبت کردیم که حدود ۴،۵میلیون تومان از قیمت هر موتور را از دولت می گیریم و برای فروش به مردم، قیمت آن تقسیط می شود تا افراد موتورهای خود را جایگزین کنند که بسیار به صرفه است.

استاندار اصفهان گفت: در کشور ۳۵ درصد تلفات ناشی از تصادفات را موتورسواران تشکیل می‌دهند و این آمار در اصفهان ۵۵ درصد است، در راستای کاهش این آمار اقداماتی انجام شده از جمله پویش کلاه ایمنی، سرزندگی که در ارتقا ایمنی موتورسواران موثر است.

وی با اشاره به دیگر طرح های ترافیکی اظهار داشت: در هر ۱۵ منطقه، یک خیابان به عنوان خیابان سبز معرفی می شود تا در این خیابانها شکل و شمایل رانندگی ارتقا یافته و مبتنی بر فرهنگ صحیح ترافیک باشد.

مهرعلیزاده: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو، ۲۰۰ هزار خودرو معاینه فنی ندارند که لازم است در این زمینه اقدامات جدی انجام شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان:

راکبان موتورسیکلت با آموزش، قانونمند می‌شوند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: با همکاری پویش مردمی ترافیک آموزش راکبان موتورسیکلت را آغاز کردیم، هدف ما قانونمندی موتورسواران است که ابتدا از چهارباغ کار آموزش و ارتقا ایمنی را آغاز کرده و سپس بعد آن را گسترش دادیم.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، سرهنگ رضا رضایی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و رونمایی از نماد پویش “کلاه ایمنی، سرزندگی” اظهار داشت: با تلاش عزیزان در شهرداری اقدامات موثری در حوزه فرهنگ ترافیک انجام شد، در این راستا کاهش تصادفات را شاهد هستیم اما این راه با همکاری دستگاههای مختلف باید تداوم یابد.

وی با بیان اینکه حتی یک نفر کشته در تصادفات زیاد است و هدف ما کاهش این آمار است، افزود: قرارگاه ویژه کاهش تصادفات در اصفهان تشکیل شده که حوزه راه و راهور را پشتیبانی می کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: تنها استانی هستیم که آمار تصادفات ما در ۱۰ سال گذشته شاهد کاهش بوده است.

وی با اشاره به آمار تصادفات ۶ ماه گذشته بیان کرد: ۵۵ درصد این میزان را موتورسواران تشکیل می دهند، این آمار در کشور ۳۵ درصد است که نشان می دهد اصفهان باید در این زمینه کار بیشتری انجام دهد.

رضایی تصریح کرد: با همکاری پویش مردمی ترافیک آموزش راکبان موتورسیکلت را آغاز کردیم، هدف ما قانونمندی موتورسواران است که ابتدا از چهارباغ کار آموزش و ارتقا ایمنی را آغاز کرده و سپس بعد آن را گسترش دادیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا