نمایش «استرالیا» عاشقانه ای در غربت

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

نمایش «استرالیا» عاشقانه ای در غربت

نمایش «استرالیا» به کارگردانی پیمان کریمی به همت تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به روی صحنه می رود.

کارگردان این نمایش با اعلام این خبر گفت: نمایشنامه «استرالیا» نوشته پیام لاریان، اثر برگزیده سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال گذشته است که به همت خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان و تالار هنر، از ۱۰ مهر اجرا شده و تا چهارم آبان ماه در تماشاخانه «ماه» هنرستان سوره به روی صحنه می رود.

پیمان کریمی افزود: این نمایش به روایت داستانی درباره مهاجرت می پردازد. موضوعی که یکی از داغ ترین و مهم ترین موضوعات جامعه امروز ایران است و ذهن بسیاری از جوانان و حتی نوجوانان را به خود مشغول کرده است. در چنین شرایطی ممکن است حتی فکر مهاجرت غیرقانونی به ذهن بعضی از افراد خطور کند که بدون تردید خطرات و نتایج منفی زیادی برای آنها به همراه دارد.

وی ادامه داد: در این نمایش دختر جوانی اهل اندونزی با یک پسر ایرانی در یک جزیره آشنا شده و چون هر دوی آنها آرزوی مهاجرت به استرالیا را دارند اما نمی توانند از راه قانونی به آن کشور بروند، تصمیم می گیرند به روش غیرقانونی به استرالیا مهاجرت کنند. در این میان زندگی گذشته و وضعیت فعلی این دو نفر مرور شده و آرزوی مهاجرت آنها به یک کشور دیگر به طور خاص در نظر گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش با حضور سه بازیگر هر شب از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه پذیرای علاقمندان به هنر نمایش است.

کریمی با بیان اینکه نمایش استرالیا هم زمان با افتتاح تماشاخانه ماه در این مکان به صحنه می رود، اظهار کرد: تماشاخانه ماه در مجاورت عمارت سعدی و داخل هنرستان دخترانه سوره قرار دارد و استرالیا نخستین نمایشی است که در آن اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا