با رویدادسازی ظرفیت های اصفهان را معرفی کنیم
رییس شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه «اصفهان در ۶۰ثانیه»:
با رویدادسازی ظرفیت های اصفهان را معرفی کنیم
به گزارش ارک خبر:روز گذشته نشست خبری نخستین جشنواره فیلم کوتاه «اصفهان در ۶۰ثانیه» برگزار شد. در این نشست مدیر کل امور ارتباطات بین الملل شهرداری اصفهان و رییس شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره با بیان اینکه اصفهان به سمت شهر فرهنگی شدن در حرکت است گفت: یکی از مولفه های ویژه یک شهر فرهنگی ثبت خاطرات است و نیاز به این مولفه دارد. ایمان حجتی اظهار داشت: اگر ما به دنبال توسعه گردشگری در شهر هستیم باید برای این مساله بازاریابی و اصفهان را معرفی کنیم و ظرفیت این شهر را به جهانیان بشناسانیم. وی با بیان اینکه برای بازاریابی شهر ابزارهای مختلفی وجود دارد، افزود: یکی از این ابزارها هنر است که می تواند سیمای شهر را به خوبی به نمایش بگذارد. رییس شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ثانیه نقش مردم را در این زمینه بسیار مهم دانست و تاکید کرد: مردم نقش مهمی در معرفی شهر خود دارند و از ویژگی های مهم این جشنواره این است که بستر مناسبی برای مردم فراهم شده تا آثار خود را ارسال کنند و چون مردم نگاه های متفاوتی دارند از اصفها خوانش های زیادی می تواند انجام شود. حجتی با تاکید بر اینکه ما اگر بخواهیم از روزهای نکوداشت برای اصفهان و شهروندان منفعتی ایجاد کنیم باید رویدادهای پایداری را در شهر ایجاد کنیم تا این روز و این مناسبت ها با ذهن مردم و مخاطبین پیوند بخورد، تصریح کرد: در مجموع رویداد سازی نقش مهمی در بازاریابی شهری ایفا می کند. وی با اشاره به ویژگی هایی که یک رویدادسازی باید داشته باشد، در این زمینه گفت: رویدادسازی باید ساده برگزار شود و هزینه های منطقی برای آن در نظر گرفت تا به راحتی قابل تکرار باشد. وی افزود: نکته دوم که اهمیت بسیاری دارد، درگیر شدن مردم است و آنها باید در دل رویداد حضور داشته باشند.
رییس شورای سیاست گذاری جشنواره به بیان دلایل طرح این جشنواره پرداخت و با بیان اینکه در مجموع اهدافی که ما دنبال می کردیم به این نتیجه رسیدیم که جشنواره ای را طرح کنیم با عنوان اصفهان در ۶۰ثانیه، ادامه داد: در این عصر از ارتباطات مردم به دنبال فضاهای ساده تری هستند و این فضاها مینی مال شده است که به همین دلیل بحث فیلم ۶۰ثانیه ای مطرح شد. حجتی افزود: از سوی دیگر نوع و سبک برگزاری این جشنواره ویژگی ممتازی برای آن به شمار می رود. وی با اشاره به همکاری با یک شبکه اجتمای آنلاین که در حوزه انتشار ویدئو فعالیت می کند، تصریح کرد: در انتخاب این شبکه اجتماعی به لزوم حمایت از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات داخلی توجه کرده ایم که شبکه اجتماعی آپارات به عنوان یک شبکه اجتماعی ویدئویی آنلاین انتخاب شد. وی ادامه داد: جشنواره ما یک جشنواره آنلاین است و تمام مراحل آن به صورت آنلاین برگزار می شود. رییس شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ثانیه زمان آغاز دریافت آثار را به طور رسمی اول آذرماه همزمان با روز نکوداشت اصفهان عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها دریافت آثار تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
می خواهیم نگاه به اصفهان همه جانبه باشد
به گزارش ارک خبر: دبیر جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در۶۰ ثانیه با بیان اینکه قصد داریم با برگزاری این جشنواره اصفهان را از جنبه های گوناگون به مردم بشناسانیم گفت: ایده برگزاری جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در۶۰ثانیه را از توئیتر و اینستاگرام گرفتم؛ اما تفاوت این ایده با آثار فضای مجازی در این است که ما در پی اهداف مهمی هستیم. در چنین فضایی موضوعات مختلف در مدت کوتاهی بیان شود که باید در همین زمان کوتاه بهترین نتیجه به دست بیاید.
فرید صلواتی ادامه داد: اصفهان فقط زایندهرود، سیوسهپل و یا میدان امام نیست، ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی قابلتوجه دیگری هم دارد. وی با بیان اینکه مفاخر اصفهان یکی از این ظرفیت ها محسوب میشود، افزود: در این جشنواره تلاش شده است به معرفی بهترین ظرفیتهای اصفهان بهدوراز فعالیتهای تجاری و نگاه منفی از دید خود مردم بپردازیم.
صلواتی با تاکید بر مردمی بودن این جشنواره تصریح کرد: گاهی شنیدهشده است که برخی بهجای حمایت از این جشنواره به تخریب آن می پردازند، درحالیکه این جشنواره به لحاظ بودجه و هزینه قابلمقایسه با جشنوارههای دیگر نیست و هیچ هزینه و بودجه شهری صرف آن نخواهد شد؛ چراکه این جشنواره کاملاً مردمی است و تمام مراحل آن توسط خود مردم پیش خواهد رفت.
دبیر جشنواره به تشریح موضوعات قابل ارائه در جشنواره پرداخت و گفت: موضوعات متعددی در نظر گرفتهشده است؛ مثل طنز و دیگر موضوعات نیز شامل ایثار و مقاومت، محیط زیست، مفاخر، معماری، موسیقی، پویانمایی، فضای چهارباغ و… می شود.
وی با بیان اینکه هرگاه از اصفهان سخن به میان میآید بیشتر آثار تاریخی آن مدنظر است، تاکید کرد: ما قصد داریم با برگزار این جشنواره کاری کنیم که مردم به همه ارزشهای اصفهان از جمله مفاخر با نگاهی همه جانبه بنگرند. صلواتی افزود: علاوه بر مردم شهر، گردشگران خارجی و داخلی نیز گروه دیگری هستند که برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه «اصفهان در ۶۰ ثانیه» می توانند آثار خود را برای ما بفرستند.
نگاه حرفه ای در جشنواره وجود ندارد
در پایان این نشست خبری، عضو هیات داوران جشنواره فیلم کوتاه «اصفهان در ۶۰ ثانیه» نیز با بیان اینکه داوری اولیه این جشنواره توسط خود مردم انجام می شود گفت: آثار بر اساس بیشترین میزان پسندی که مخاطبان در سایت دارند به مرحله بعد راه پیدا می کنند و در نهایت داوران جشنواره آنها را مورد بررسی قرار می دهند. سیاوش گلشیری اظهار داشت: در انتخاب فیلم ها برای جشنواره ممیزی به جز خط قرمزهای لازم اعمال نمی شود و فیلم ها می توانند حتی نازیبایی های اصفهان را به تصویر بکشند.
وی با تاکید بر اینکه در این جشنواره نگاه حرفهای به آثار وجود ندارد گفت: همه مردم اصفهان و گردشگرانی که به این شهر میآیند میتوانند با هر امکاناتی که در اختیاردارند حتی گوشیهای تلفن همراه، نگاه خود به اصفهان را در قالب یک فیلم ۶۰ ثانیهای در سایت آپلود کنند تا دیدگاههای مختلف را در کنار همدیگر داشته باشیم.
عضو هیات داوران جشنواره به جوایز نیز اشاره کرد و افزود: برای نفر اول شش میلیون تومان، نفر دوم چهار میلیون تومان و برای نفر سوم دو میلیون تومان درنظر گرفته شده است و جوایز ویژه ای نیز برای بخش های جانبی در نظر گرفته ایم.
خبرنگار سمیه حفیظی