ناحیه صنعتی صنایع دستی تبریز با ۵۵۰ میلیارد ریال ساخته می شود

ارک خبر- کلنگ ساخت نخستین ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حالی زمین زده شد که برای ساخت آن ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است.
ناحیه صنعتی صنایع دستی تبریز با ۵۵۰ میلیارد ریال ساخته می شود
به گزارش دوشنبه ایرنا، قرار است ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در زمینی به وسعت ۶ هکتار در مدت یک سال ساخته شود.
ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی استان در آزاد راه پیامبر اعظم جنب پلیس راه تبریز – بستان آباد در قالب ۱۵۲ قطعه کارگاهی احداث می شود.
پیش بینی می شود با ساخت و با بهره برداری کامل از این ناحیه صنعتی، زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم شود.
بنا بر اعلام اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اولویت واگذاری کارگاه در ناحیه صنایع دستی تبریز ها با آن دسته از واحدهای صنایع دستی است که سابقه و ظرفیت بالای اشتغالزایی داشته باشند و بتوانند از وام های کم بهره روستایی بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، کلنگ احداث نخستین ناحیه صنعتی اشتغال صنایع دستی در تبریز در حالی زمین زده شد که معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اواخر مرداد ماه امسال از مطالعات و برنامه‌ریزی‌های اولیه برای ایجاد سه شهرک صنایع دستی در مبادی ورودی تبریز خبر داده بود.
به گفته فرشاد به آفرین، با احداث و توسعه این شهرک‌ها، تولید صنایع دستی استان انسجام بیشتری می‌یابد و امکانات زیرساختی لازم برای تولید و عرضه این محصولات به نحو مطلوبی فراهم می‌شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در آن زمان یادآوری کرده بود که همه هنرمندان و صنعتگران دارای پروانه تولید انفرادی و کارگاهی که علاقمند به تاسیس کارگاه صنایع دستی در شهرک‌های مذکور هستند برای ثبت نام باید به معاونت صنایع دستی استان مراجعه و فرم اولیه را پر کنند.
آذربایجان شرقی یکی از مراکز مهم تولیدات صنایع دستی ایران به شمار می رود که تاکنون ۱۳ عنوان مهر اصالت در رشته های مختلف برای این استان ثبت و ۹۷ نشان ملی مرغوبیت نیز توسط ۶۵ هنرمند این استان کسب شده است.
فعالیت ۱۱ هزار نفر از هنرمندان آذربایجان شرقی در رشته های مختلف صنایع دستی، نشانه ای مهم از جایگاه مهم این عرصه در اقتصاد استان است که برنامه ریزی برای صادرات آن می تواند اقتصاد منطقه را با تغییر و تحولات مهمی مواجه سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا