دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دانشگاه آزاد اسلامی  بزرگترین دانشگاه حضوری جهان

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان می باشد.
احمد آذین در نشست خبری معرفی فعالیت ها و دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، تشریح کرد:
۲۸ واحد دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز خدمات پژوهشی در ۳۱ شهرستان اصفهان وجود دارد. در استان اصفهان ۹۰ هزار دانشجو از مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی مشغول تحصیل هستند. ۱۵۸۰ نفر هیئت علمی و ۱۹۸۰ نفر کارمند در مجموعه دانشگاه آزاد استان مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه پروژه های  تحقیقاتی متعددی در این دانشگاه انجام شده افزود: مالچ رسی، پروژه بزرگ ملی و افتخار استان اصفهان در راستای حرکت دانش بنیان است. این پروژه حاصل تلاش دکتر جلالی به همراه گروهی از   پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان( خوراسگان) است‌. مالچ رسی می تواند در کنترل بحران ریزگردها موثر باشد. این مالچ در حدود ۶ هزار هکتار در سجزی اصفهان پاشیده شد و موجب تثبیت خاک و مقاومت آن در برابر ۸۰ کیلومتر سرعت باد می باشد.
آذین با بیان اینکه سهم دانشگاه آزاد استان اصفهان ۱۶ درصد از کل مراکز آموزش عالی استان است، ادامه داد: وجود ۴۳۰ واحد آموزش دانشگاه آزاد در کشور بزرگترین مجموعه آموزش عالی حضوری را فراهم آورده است. تأسیس دانشگاه آزاد از خروج میلیاردها تومان ارز از کشور جلوگیری کرد.
رییس دانشگاه آزاد واحد اصفهان(خوراسگان) از دیگر مؤلفه‌های این دانشگاه را مراکز متنوع تحقیقاتی، ارتباط با صنعت و جامعه، ثبت اختراعات، توسعه مراکز رشد علمی و فناوری و کارآفرینی برشمرد و گفت: در این دانشگاه، ۱۹ هزار دانشجو در ۲۳۰ رشته تحصیلی شامل ۸۵ رشته حوزه دکترای تخصصی، ۸۷ رشته کارشناسی ارشد و ۴۸ رشته کارشناسی مشغول تحصیل هستند. ۳۶۲ کارمند و ۳۳۷ هیئت علمی و۲۳۳۷ دانشجو پزشکی و دندانپزشکی در این واحد مشغول هستند.
آذین با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد اصفهان( خوراسگان) با تولید بذر هیبرید محصول استراتژیک، مانع خروج میلیاردها ارز از کشور شده است، گفت: پژوهشگران دانشگاه به تولید ۱۲ نوع بذر ازجمله بذر خیار، فلفل دلمه ایی، کنجد و پیاز دست یافتند‌.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) منتخب دانشجویان خارج از کشور برای ادامه تحصیل است، تصریح کرد: دانش بنیان موضوع اصلی دانشگاه‌های معتبر جهان و این دانشگاه همواره به دنبال تبدیل علم و دانایی به درآمد و ثروت و تجاری سازی است.

خبرنگار:مهتاب خیری
دکمه بازگشت به بالا