هدفمند کردن پایان نامه ها با طرح پایش

به گزارش ارک خبر، پیام نجفی در نشست خبری با  اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از مجموعه دانشگاه‌های مطرح کشور است و ازدانشگاه‌های بسیار بزرگ و توانمند، این مجموعه جزو دانشگاه‌های پیشرو کشورمیباشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با اشاره به دغدغه دانشجویان برای اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی خاطر نشان کرد: طرح پایش، پویش و رویش در جهت کاربردی کردن آموزش، پژوهش و فناوری دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند و نه تنها رشته‌های فنی بلکه رشته‌های کشاورزی و علوم انسانی را نیز در بر می‌گیرد

نجفی ادامه داد: در طرح  پویش ، دانشجویان علاقه‌مند به‌صورت داوطلبانه، همزمان با تحصیل، در قالب کارورزی در بنگاه‌های اقتصادی وصنعت شروع به فعالیت کرده ومهارت لازم را کسب کنند و زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند از نظر علمی و اجرایی توان کافی داشته باشند.

وی  خاطرنشان کرد:برای طرح پویش، ما با اعلام نیاز به صنایع مختلف و اعلام فراخوان به دانشجویان، بدنبال این هستیم که دانشجویان هنگام فارغ‌التحصیلی هم از نظر علمی و هم اجرائی، توانمند باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان عنوان  کرد: پویش در مقطع کارشناسی اجرایی می‌شود و پایش که کاربردی کردن و هدفمند ساختن اجباری پایان‌نامه‌هاست در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عملیاتی خواهد شد؛ هر چقدر فضا کاربردی‌تر شود ورودی‌های مرکز رشد افزایش پیدا کرده، کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بالا می‌رود و دانشجویان می‌توانند بر بستر فضای واقعی کسب و کار، خلأهای اقتصادی را پر کنند.

وی افزود: طرح پایش به منظور هدفمند شدن پایان نامه‌هاست تا پایان نامه‌های دانشجویان این مقاطع به سمت کاربردی‌ شدن حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اظهار کرد: ورودی‌های مرکز رشد را افزایش داده‌ایم تا فضا برای کاربردی شدن رشته‌ها و ثبت شرکت افزایش پیدا کند؛ فضا نیز کاربردی شده تا تعداد شرکت‌های دانش بنیان افزایش پیدا کند و ایده‌ها در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی استفاده شده و تولید کار و ثروت کند.

نجفی تأکید کرد: به زودی از طرح پویش رونمایی شده و در استان اصفهان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا در سطح کشور عملیاتی شود.

وی افزود: علاوه بر رشته‌های فنی و علوم پایه به رشته‌های علوم انسانی همانند مدیریت آموزشی، روانشناسی، حسابداری، حقوق، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی و تربیت بدنی نیز نیاز است و دانشگاه‌های جامع آزاد استان اصفهان همه رشته‌های تخصصی را دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با اشاره به اهمیت بسترسازی در حوزه گردشگری گفت: استان اصفهان برای رشته‌های مرتبط با گردشگری از جمله هتلداری جذب دانشجو دارد. هتلداری یک رشته علمی و کاربردی است که سعی داریم مقاطع فوق لیسانس و دکترای آن را نیز اضافه کنیم، زیرا به رشته‌هایی همانند گردشگری و هتلداری نیاز داریم.

نجفی در رابطه با آموزش دانشجویان در فضای کرونا بیان داشت: آموزش مجازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از هفته دوم اسفندماه و مقطع کارشناسی، برخی از پیش از عید و برخی بعد از آن آغاز شد؛ ترم تابستانه نیز کاملاً از طریق فضای مجازی سپری شد و در ترمی که گذشت ۱۴ هزار کلاس مجازی آنلاین در هر هفته برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان ادامه داد: با استفاده از فضای مجازی توانستیم از دیگر اساتید استان اصفهان و حتی اساتید کشوری هم استفاده کنیم، برای ترم آینده هم تا جایی که ممکن است آموزش‌ها مجازی است و در خصوص رشته‌های عملی از طریق کلاس‌های کم جمعیت آموزش حضوری را میسر می‌کنیم.

دکمه بازگشت به بالا