رانندگان بخش عمومی برای پوشش بیمه، وام قرض الحسنه می گیرند

ارک خبر- رانندگان شبکه حمل و نقل عمومی اعم از تاکسیرانی و اتوبوسرانی می توانند از این پس پوشش های بیمه ای خود را با نرخ کارمزد صفر درصد در قالب تسهیلات دریافت کنند.
رانندگان بخش عمومی برای پوشش بیمه، وام قرض الحسنه می گیرند
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این تسهیلات در قالب تفاهمنامه ای که امروز (دوشنبه) با حضور «مهدی جمالی نژاد» معاون وزیر کشور بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و بیمه دانا به امضا رسید، فراهم شد و به این ترتیب تاکسیرانان و اتوبوسرانان عضو اتحادیه های تاکسیرانی و اتوبوسرانی سراسر کشور می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
بر اساس تفاهم ایجاد شده، کارمزد استفاده از این تسهیلات صفر درصد خواهد بود و رانندگان می توانند برای پوشش بیمه تکمیلی درمان خود و افراد تحت تکفل، بیمه آتش سوزی واحدهای مسکونی، بیمه نامه اتومبیل (شخص ثالث و حوادث راننده، بیمه بدنه) بیمه عمر و حوادث گروهی و بیمه عمر مانده بدهکار از این شیوه بهره بگیرند.
«مرتضی اکبری» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در آیین امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: اعضای اتحادیه تاکسیرانی و اتوبوسرانی می توانند طبق شرایط تفاهمنامه و با معرفی طرف متقاضیان به بانک قرض الحسنه مهر ایران، از تسهیلات ارائه شده در چارچوب ضوابط بانک مرکزی برای پرداخت حق بیمه بهره مند شوند.
وی همچنین در خصوص مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات اظهار داشت: اقساط تسهیلات ارائه شده از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران، توسط هر یک از بیمه شدگان اصلی در ۱۲ قسط به حساب بانک واریز خواهد شد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: همچنین از آنجایی که تفاهمنامه به صورت پنج ساله منعقد می شود، هنگام تمدید هر یک از بیمه نامه ها، نرخ و شرایط در سنوات آتی، هر ساله حسب عملکرد و با رعایت آیین نامه های بیمه مرکزی و تعرفه های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان، در رشته درمان طبق تفاهم طرفین صورت می پذیرد که به تناسب افزایش حق بیمه های آتی، ارائه تسهیلات از سوی بانک نیز افزایش می یابد.
وی در خصوص تعداد افرادی که قرار است در این طرح مورد پوشش قرار گیرند، اظهار داشت: در شروع این تفاهمنامه، حداقل ۳۰۰ هزار نفر از تاکسیرانان و اتوبوسرانان و خانواده تحت تکفل آنان تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی، ۱۰۸ هزار نفر در بیمه های ثالث برای هر سال و ۱۰۸ هزار بیمه نامه آتش سوزی در پوشش تسهیلات قرض الحسنه این بانک قرار خواهند گرفت.
اکبری افزود: در این تفاهمنامه تمام فرایندهای انجام کار الکترونیکی است و مشتریان برای خرید بیمه نامه ابتدا به نمایندگی های بیمه دانا مراجعه می کنند و نمایندگی براساس چارچوب اعلامی بانک و از طریق وب سرویس، اطلاعات آنان را برای اخذ استعلام از سامانه های ثبت احوال و اسناد کشور و بانک مرکزی به شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران ارسال می کند و بانک نیز در صورت نداشتن مشکل (بدهی غیر جاری و چک برگشتی و …) نسبت به تایید اطلاعات مشتری و ارائه شماره مشتری، شماره حساب تسهیلات، سپرده و کارت مجازی به نمایندگی بیمه دانا اقدام می کند.

** مدت اجرای تفاهمنامه پنج سال است
همچنین ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه دانا نیز توضیح داد: مدت اجرای این تفاهمنامه پنج سال است و در صورت درخواست رانندگان این تسهیلات برای آنها برقرار می شود و هیچ اجباری در کار نیست.
وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه، بانک قرض الحسنه مهر ایران معادل کل حق بیمه های اعلامی از سوی نماینده مجاز بیمه دانا به اشخاص معرفی شده این شرکت تسهیلات بانکی اعطا کند.
به گفته وی، از این پس بیمه گذاران اعم از سهامداران سهام عدالت، رانندگان تاکسی و اتوبوس می توانند بدون پیش پرداخت، کارمزد و سود، تسهیلات مالی از این بانک دریافت کرده و از آن طریق نیازهای بیمه ای خود مانند پوشش بیمه شخص ثالث، بدنه، حوادث انفرادی، مسئولیت و آتش سوزی واحدهای مسکونی خود را تامین کنند.
کاردگر تاکید کرد: با اجرایی شدن این تفاهم نامه، همه بیمه شدگان از امکانات و تسهیلات مالی مناسب این بانک برخوردار شده و می توانند از مزایا و ظرفیت های جامع بیمه ای نیز استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا