بیش از ۱۶۴ هزار واحد مسکونی آذربایجان شرقی نوسازی شد

ارک خبر- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶۴ هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی شهری و روستایی استان نوسازی و مقاوم سازی شده است.
بیش از ۱۶۴ هزار واحد مسکونی آذربایجان شرقی نوسازی شد
حافظ باباپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این بنیاد در ۲۱ فروردین سال ۵۸ به فرمان امام راحل تاسیس شد، افزود: میانگین واحدهای مسکونی نوسازی و مقاوم سازی شده شهری و روستایی استان ۴۴ درصد بوده که ۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
وی یادآوری کرد: در طی مدت ۳۹ ساله فعالیت این بنیاد حدود ۵۵ درصد واحدهای مسکونی کم دوام روستایی استان توسط آن بازسازی و مقاوم سازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۷۴ در استان آغاز شده است، گفت: تاکنون ۱۳۹ هزار و ۸۲ واحد مسکن روستایی استان بهسازی شده است.
باباپور با بیان اینکه سهیمه استان در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای کم دوام روستایی ۱۲ هزار واحد است، ادامه داد: در صورت تامین اعتبار تا ۱۰ سال آینده همه واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم می شود.
وی گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و یک هزار و پنج واحد مسکونی برای محرومان از سوی این بنیاد ساخته شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای مناطق زلزله زده سال ۹۱ ارسباران، احداث ۱۴ باب کتابخانه روستایی و ۹ مجتمع فرهنگی و هنری را از جمله فعالیت های این بنیاد اعلام کرد.
باباپور افزود: تاکنون برای ۲ هزار و ۱۳ روستای استان طرح هادی روستایی مطالعه و تهیه، در ۸۱۴ روستای طرح هادی و در ۴۳۴ روستا طرح بازنگری اجرا شده که میانگین استا در این زمینه از مسانگین کشوری بالاتر است.
وی صدور ۲۱۱ هزار جلد سند روستایی، ۲۳ هزار و ۷۰۰ جلد سند شهری برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و صدور ۲۱ هزار فقره پروانه ساختمانی را از دیگر فعالیت های این بنیاد در بخش عمران روستایی اعلام کرد.
باباپور با اشاره به آغاز تخصیص قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی از سال ۹۴ گفت: تاکنون حدود ۴۲ تن قیر رایگان به این استان تخصیص یافته و یک میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۵۰ متر مربع از معابر روستایی آسفالت شده است.
آذربایجان شرقی با بیش از ۳٫۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا