امنیت مردم خط قرمزپلیس در چهارشنبه‌سوری

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

امنیت مردم خط قرمزپلیس در چهارشنبه‌سوری

به گزارش ا رک خبر: سرهنگ مهدی معصوم بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان با گرامیداشت روز شهدا اظهار داشت: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب باید تمامی تلاش خود را به کار بگیریم که چشم اندازها و اقدامات و عملیات لازم بر محور هفت محور تبیین شده توسط رهبر انقلاب تعیین و اجرایی شود.

وی با اشاره به عملکرد انتظامی استان اصفهان در سال جاری بیان داشت: مقابله با سرقت از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است که اهتمام حداکثری در این حوزه در سال جاری اتفاق افتاد به نوعی که ۱۲۹ باند سرقت شناسایی و با آنها برخورد شد.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: از کل باندهای منهدم شده مذکور ۲۸ درصد مربوط به سرقت منزل، ۱۸ درصد سرقت داخل خودرو، ۱۳ درصد سرقت از اماکن، ۱۱ درصد سرقت احشام و ۹ درصد سرقت به عنف را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: دستگیری سارقان در سال جاری بیش از ۳۳ درصد و ارزش اموال مکشوفه از سارقان نیز ۷۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۰ طرح سراسری مقابله با سرقت به‌صورت همزمان اجرا شد که بر مهار سرقت و کشف و استرداد اموال مردم تاثیر قابل توجهی داشته‌اند، تصریح کرد: کنترل و دستگیری سارقین در سال ۹۷ افزایش ۳۳ درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرده که ارزش اموال مکشوف در این حوزه ۷۳ درصد بیشتر از سال ۹۶ بوده است

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش اموال کشف شده از قاچاقچیان ۱۱۸ میلیارد تومان برآورد شده است و باندهای مکشوفه ۵۷ درصد افزایش نشان می‌دهد، گفت: عمده انبارهای کالا در استان اصفهان مورد شناسایی قرار گرفته و شناسنامه دار شده است تا از روند قاچاق کالا پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: امسال از دو میلیون مترمربع زمین خواری در استان اصفهان پیشگیری شد که اغلب آنها در شهرستان‌های لنجان، مبارکه و خمینی شهر بوده است.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: در حوزه جعل و کلاهبرداری نیز ۴۹ باند شناسایی شدند که با افزایش ۶۱ درصدی کشف در این حوزه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی امسال موفق شدیم کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادف را در اصفهان شاهد باشیم، تاکید کرد: با این وجود متأسفانه در سال جاری ۳۵۳ نفر در حوزه راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷  در تصادف  ۱۷۰ موتورسیکلت و ۱۱۶ نفر عابر پیاده در حوادث رانندگی جان خود را ازدست داده‌اند، تصریح کرد: پر حادثه‌ترین روز هفته در حوادث رانندگی پنج‌شنبه‌ها بوده که ۱۹.۳ درصد از این حوادث را به خود اختصاص داده و درمیان ساعات شبانه روز ۱۳ درصد بین حوادث بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح اتفاق افتاده است و بیشترین علت حوادث رانندگی نیز به علت عدم توجه به جلو بوده که میزان آن ۳۶ درصد است.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با آلودگی هوا تمرکز ویژه‌ای را در برخورد با ۴۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی داشته‌ایم، ادامه داد: در مجموع کل خودروها در سطح استان ۱ میلیون ۵۵۰ هزار و تعداد موتور سیکلت‌ها نیز ا میلیون و ۳۰۰ هزار عدد است

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از ۳۴ تن مواد مخدر کشف شد که ناشی از مجاهدت نیروی انتظامی است، بیان داشت: بیش از ۲۳ هزار نفر قاچاقچیان عمده، خرده و عمده فروش و معتادان سخت و متهاجر در این طرح دستگیر شدند.

وی افزود: در این راستا ۱۷۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و در سال جاری با آنها برخورد شد و تمرکز خوبی بر آموزش همگانی وجود داشت.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه واحدهای صنفی اینترنتی تحت رصد قرار گرفتند که ۷۶ درصد این کنترل افزایش یافت، اظهار داشت: در حوزه پلیس ۱۱۰ در سال جاری حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تماس داشتیم که روزانه بیش از ۹ هزار تماس را تشکیل می‌دهد که نسبت به مدت مشابه با افزایش ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال تجمیع خطوط ۱۱۰ را شاهد بودیم، ابراز داشت: بدین ترتیب از این پس از ستاد فرماندهی استان اصفهان نیازهای همه امداد خواهان قابل رصد است و در صورت ضعف نیروی انتظامی در این بخش موضوع قابل پیگیری است.

وی درپایان تأکید داشت: در شب چهارشنبه آخر سال امنیت مردم خط قرمز پلیس است، هرکس باعث تشویش و نگرانی مردم شود تا پایان تعطیلات دستگیر خواهد شد و برخوردها در این خصوص حتماً قهری است، اگر این فرد وسیله نقلیه‌ای هم همراه داشته باشد تا پایان تعطیلات ضبط خواهد شد، خانواده‌ها نیز در فضای مجازی مواظب فرزندان خود و تبلیغات و آموزش ترقه باشند.

خبرنگار:محبوبه عزیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا