یک فیلم ترکی خبرساز شد

ارک خبر- به دنبال موفقیت فیلم‌های ترکی در عرصه‌های داخلی و بین المللی، فیلم “کومور” توانست در جشنواره جهانی فیلم فجر، توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فیلم سینمایی کومور (زغال) محصول مشترک ایران و فرانسه، به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل منصف و تهیه کنندگی “اتیین دریکاد” از فرانسه ساخته شده است.

این فیلم که اولین تجربه سینمایی اسماعیل منصف به شمار می آید، هفته گذشته در بخش مسابقه (سینمای سعادت) جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد توجه اهالی سینمای ایران قرار گرفت به طوری که نیکی کریمی، کارگردان و بازیگر بنام کشورمان نوشت: “از سلامت این فیلم اجتماعی، بازی های روان و تاثیرگذار و حتی فیلمبرداری آن که در خدمت سوژه انسانی فیلم قرار داشت لذت بردم.”

فیلم سینمایی KÖMÜR به زبان ترکی و با حضور بازیگران ترک زبان ایرانی تولید شده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «غیرت در یکی از روستاهای مرزی آذربایجان به کار زغال سازی مشغول است. پسر او “یاشار” که به خاطر دزدیدن طلا در زندان به سر می‌برد، برای عروسی خواهرش به مرخصی می‌آید. اما گم شدن ناگهانی یاشار، غیرت را با چالش جدیدی رو به رو می کند…»

از نکات جالب توجه فیلم سینمایی کومور اینکه بازی درخشان “یاسمین خلخالی” بازیگر جوان و آینده دار آذربایجانی در این کار مورد توجه فیلمسازان کشور قرار گرفته به طوریکه دو تن از تهیه کنندگان بنام سینمای ایران برای ایفای نقش اصلی در فیلم جدید خود با این بازیگر به توافق رسیده‌اند.

یاسمین خلخالی متولد ۱۳۷۶ از ارومیه و فارغ التحصیل کارشناسی بازیگری از دانشگاه نبی اکرم(ص) تبریز است. وی در سال گذشته با حضور در جایگاه بازیگر نقش اصلی دو فیلم سینمایی، خیلی زود خود را به اهالی سینما معرفی کرد.

یاسمین خلخالی از جمله بازیگران تحصیلکرده ای است که کار خود را با حضور در صحنه های تئاتر آغاز کرده و زیر نظر اساتید هنرهای نمایشی تجربه های زیادی کسب و موفق به کسب جوایز متعدد از فستیوالهای ملی شده است.

او با حضور در فیلم های کوتاه “آیینه “به کارگردانی سمیر بخشی و “همه مثل همیم” به کارگردانی میثم سوسیادر، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن و دیپلم افتخار دریافت کرده است.

گفتنی است، سی‌ و‌ هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در تهران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا