جهانگیری: هیات دولت به جبران خسارات آتش سوزی بازار تبریز کمک می کند

معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان شرقی، در جریان ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی در بازار تاریخی تبریز و خسارات این حادثه قرار گرفت و آمادگی دولت را برای کمک به جبران خسارات ناشی از این حادثه اعلام کرد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، معاون اول رئیس جمهور در این تماس ضمن ابراز همدردی با خسارت‌دیدگان این حادثه، از سرعت عمل نیروهای آتش‌نشانی و امدادی و هماهنگی دستگاه‌ها در مدیریت مطلوب عملیات قدردانی کرد.
اسحاق جهانگیری همچنین اظهار داشت: هیأت دولت، مساعدت لازم در خصوص تأمین هزینه‌های مرمت بازار تاریخی تبریز، ابنیه و مغازه‌های آسیب‌دیده را پیگیری می کند.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این تماس تلفنی گزارشی از عملیات نیروهای امدادی برای مقابله با حادثه آتش‌سوزی در بازار تبریز ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع نیروهای امدادی، این آتش‌سوزی در کمتر از چهار ساعت مهار شد.
محمدرضا پورمحمدی افزود: در این حادثه بیش از ۱۲۰ مغازه دچار آسیب شدند که ۹۰ مغازه تحت پوشش بیمه قرار دارند و با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است که تمامی خسارات این واحدها از سوی شرکت‌های بیمه جبران شود.
وی اظهار داشت: برای ادامه فعالیت این واحدها نیز مغازه جایگزین به صورت رایگان به مدت یک سال در اختیار صاحبان آنها قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، آتش‌سوزی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی تبریز از ساعت ۲۲ چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت آغاز و پس از ۵ ساعت مهار شد، اما لکه گیری آتش توسط آتش نشانان تا بعد از ظهر پنجشنبه ادامه داشت.
بازار بزرگ تاریخی تبریز به عنوان بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان با وسعتی افزون بر ۲۷ هکتار به شماره ۱۰۹۷ در شهریور سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده است. 
این مجموعه در مرداد ماه ۱۳۸۹ نیز به عنوان دوازدهمین اثر جهانی ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد.
۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا