مسابقه عکاسی با تلفن همراه شاخص‌ترین ویژگی جشنواره سراسری عکس رضوی در سال 94

خبرگزاری ارک: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، شاخص‌ترین ویژگی جشنواره سراسری عکس رضوی در سال 94 را افزودن بخش مسابقه عکاسی با تلفن همراه به این جشنواره عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی محرمی گفت: با توجه به علاقمندی عموم برای شرکت در این جشنواره، بخش آماتور و عکس های موبایلی به جشنواره اضافه شده است .

وی، افزودن بخش خلاقانه در هنر عکاسی،عکاسی از فضای امامزادگان، افزایش میزان جوائز و اهداء حق التالیف به عکاسان، ارتباط با ادارات کل ارشاد و انجمن عکاسان سراسر کشور را از برنامه هایی دانست که دبیرخانه جشنواره عکس رضوی در راستای افزایش کمی آثار انجام داده است .وی هدف از برگزاری این جشنواره را هدایت جریان عکاسی با تلفن همراه در انعکاس مطلوب موضوعات معنوی، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع)، نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار عنوان کرد.

محرمی، موضوعات جشنواره را شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت )،  جلوه‌های حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و حرم امامزادگان شریف  و خودنگاری با جلوه‌های زیارت عنوان کرد.

براساس این گزارش هر عکاس می‌تواند حداکثر 5 قطعه به صورت تک عکس با قدرت تفکیک بالاتر از 4 مگاپیکسل تهیه و با فرمت jpeg بر روی سایتazarsh.shamstoos.ir بارگذاری نماید.

محرمی از اجرای برنامه‌های جنبی همزمان با جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور میهمانان و اساتید صاحب نظر، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع)،‌ چاپ و رونمایی عکسهای برگزیده و آثاری که به نمایشگاه راه یافته و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان هنر عکاسی استان از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

محرمی گفت: پنجمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که همزمان با دهه‌ی کرامت در تبریز برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا