همزمان با دومین جشنواره فرهنگی هنری یک روز با حیدربابای شهریار از نفرات برگزیده‌ی جشنواره‌ی سال گذشته

خبرگزاری ارک: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دومین جشنواره فرهنگی هنری یک روز با حیدربابای شهریار از نفرات برگزیده‌ی جشنواره‌ی سال گذشته تجلیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی محرمی اظهار داشت:برگزاری جشنواره ی یاد شده با محوریت منظومه‌ی حیدربابا که برخاسته از فرهنگ و آداب مردم آذربایجان‌دارد تنها تکریم استاد شهریار نیست بلکه تکریم فرهنگ غنی و بااصالت اسلامی، ایرانی و آذربایجانی است.

وی گفت: محور آثار خلق شده در این جشنواره، طبیعت روستای خشکناب و همچنین تصاویری از آثار تولید شده توسط هنرمندان رشته‌های مختلف با موضوع شعر حیدربابا بود  که هنرمندان در رشته‌های مختلف همچون خوشنویسی،‌نقاشی،‌عکس،‌فیلم،‌حجم، نمایش و …  آثاری بدیع و ماندگار در این راستا خلق نمودند.

محرمی تاکید کرد: سوژه‌پردازی از مضامین ناب اشعار و همچنین حیات فرهنگی استاد شهریار توسط هنرمندان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ی فرهنگی هنری در دوره ‌ی پیش و این دوره است .

براساس این گزارش دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا بیست و دوم خردادماه 94 در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد و در پای کوه حیدربابا برگزار می‌شود و شرکت در این جشنواره برای همه‌ی گروه‌های سنی و در هر سطحی آزاد است.

دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرمانداری بستان آباد، بخشداری تیکمه داش، انجمن ادبی استاد شهریار بستان آباد و سایر انجمن‌های فرهنگی هنری و ادبی استان برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا