ایران خودروی تبریز سمند و سورن سال تولید می کند

مدیرعامل شرکت ایران خودروی تبریز گفت: این شرکت در تلاش است تا در سال جاری دو محصول جدید شامل سمند و سورن سال را تولید کند.

حمید حاجی‌زاد منصور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، مجموع تولیدات سالانه این شرکت را ۷۰ هزار دستگاه در سال اعلام و اضافه کرد: در نیمه نخست امسال برای تولید بیش از ۳۵ هزار دستگاه انواع خودروی سمند برنامه ریزی شده است.
به گفته وی بیش از یک سوم تولیدات سال جاری این شرکت به سمند سال و سورن سال اختصاص خواهد یافت.
حاجی زاد منصور اظهار داشت: تولید سایت تبریز در اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته که علت اصلی آن مربوط به کمبود قطعات ایمنی و الکترونیکی است.
وی ادامه داد: سمند سال و سورن سال به عنوان دو محصول جدید این شرکت مطابق برنامه از پیش تعیین شده از شش ماهه دوم امسال وارد چرخه تولید شده و پس از تجاری سازی در سبد فروش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو قرار خواهد گرفت.
حاجی‌زاد منصور افزود: تولید این دو محصول مدل‌های ارتقا یافته از محصولات کنونی سایت ایران خودرو تبریز است که با شکل و شمایلی مشتری پسند وارد بازار هدف خواهند شد.
وی گفت: سمند سال با موتور EF7 و سورن سال نیز با موتور توربوشارژ عرضه خواهد شد. البته از سال گذشته تولید آزمایشی این دو خودرو به عنوان پروژه جدید در دستور کار قرار گرفت که برنامه تولید انبوه آنها در سال جاری کلید می‌خورد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز یادآوری کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد قطعات خودرویی کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا