فرآیند کشتار و عرضه دام در آذربایجان شرقی سخت گیری می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نایب رییس ستاد ساماندهی امور کشتارگاه های دام آذربایجان شرقی اعلام کرد: از این پس فرآیند کشتار و عرضه دام در این استان باید منطبق بر استانداردها بوده و سخت گیری های لازم اعمال می شود.

جواد رحمتی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی کشتارگاه های دام استان، اظهار داشت: باید در تمام کشتارگاه ها نظارت و کنترل کافی و جدی صورت بگیرد و در شهرستانهایی هم که کشتارگاه وجود ندارد، گوشت مورد نیاز باید از کشتارگاه های نزدیک با خودرو های یخچال دار حمل شود.

وی خاطرنشان کرد: با کشتارگاه هایی که اصول بهداشتی را رعایت نکنند برخورد قاطع صورت گرفته و به طور قطع تعطیل می شوند.

به گزارش ایرنا، مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه مردم از گوشت های ممهور به مهر دامپزشکی مصرف کنند و در این زمینه اطمینان خاطر داشته باشند، گفت: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت کنه های ناقل بیماری های دام، متأسفانه ۱۲ نفر در کشور مبتلا به بیماری تب کریمه شده اند که دو نفر آنها تاکنون فوت کرده اند.

امیرحسین بهداد افزود: در آذربایجان شرقی موردی از این بیماری مشاهده نشده است و در صورتی که لاشه دام پس از ذبح و استحصال به مدت ۲۴ ساعت در اتاق های پیش سرد و درون یخچال صفر تا ۴ درجه نگهداری شود، مشکلی پیش نمی آید.

به گفته وی در آذربایجان شرقی ۳ کشتارگاه صنعتی و ۱۲ کشتارگاه غیر صنعتی برخوردار وجود دارد و ۱۴ کشتارگاه سنتی نیز تاکنون تعطیل شده است.

به گزارش ایرنا، در نشست امروز مقرر شد کشتارگاه های مرند، شبستر، اهر و بستان آباد برای ارتقای کیفیت خود اقدام کنند و کشتارگاه بستان آباد سیستم پیش سرد خود را برای نگهداری لاشه ها پس از ذبح در این سردخانه ها تا ۲۰ خرداد نصب کند.

احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان آذرشهر و انتقال کشتار روستایی غیر مجاز به کشتارگاه های مجاز از مصوبات جلسه امروز ستاد ساماندهی کشتارگاه های دام آذربایجان شرقی بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا