خانه گردشگری سلامت در اردبیل افتتاح می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: خانه گردشگری سلامت در محل خانه ابراهیمی واقع در سرچشمه شهر اردبیل بزودی افتتاح می شود.

نادر فلاحی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: این خانه گردشگری با هدف ارایه خدمات سلامت و درمان به اتباع خارجی بویژه اتباع آذری راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی نمایشگاه دایمی جاذبه های تاریخی و گردشگری اردبیل خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل نگارخانه شاه اسماعیل صفوی دایر شده و آماده استقبال از مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

فلاحی درباره برگزاری اجلاس گردشگری سلامت در اردبیل بیان کرد: برگزاری این اجلاس از ۲۸ خردادماه به مدت سه روز در محل دانشگاه محقق اردبیلی برنامه ریزی شده و در آن وزرا، سفرا و روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو اکو حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: در این همایش ۳۰ بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

فلاحی بااشاره به آغاز عملیات احداث اولین هتل پنج ستاره اردبیل افزود: نبود هتل پنج ستاره یکی از دغدغه‌های مسئولان استان است و به همین دلیل با سرمایه گذاران بخش خصوصی مذاکراتی درباره احداث هتل انجام شده است.

او بیان کرد: با احداث هتل‌های پنج ستاره بی شک ماندگاری گردشگران بویژه گردشگران خارجی در استان افزایش یافته و دفعات سفر آنها نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به افتتاح پل معلق شیشه‌ای قوسی شکل هیر افزود: این پروژه هم با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود که هم اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فلاحی گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل برنامه‌های زیادی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اداری استان اردبیل قرار گرفته است که افتتاح و بهره‌برداری چندین پروژه مهم گردشگری از جمله آنهاست.

وی با اشاره به اینکه هشت پروژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر رئیس جمهوری در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه سردر عالی قاپو، راه‌اندازی چندین موزه تخصصی و بهره‌برداری از مجموعه شیخ کلخوران از دیگر طرح های افتتاحی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این سفر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا