طرح مدیریت ریسک در ۱۷۹ واحد صنعتی آذربایجان شرقی اجرا شد

رییس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طرح مدیریت ریسک در ۱۷۹ واحد صنعتی بالای ۵۰ نفراشتغال در این استان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، عین الله شجاعی روز دوشنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در انجام رزمایش واکنش در شرایط اضطراری با مدیریت شهرک‌های صنعتی آموزش‌های لازم را گذراندند.

وی همچنین از کسب رتبه برتر در سطح سازمان‌های سراسر کشور در زمینه حضور به موقع در حوادث خبر داد و افزود: با توجه به طراحی برنامه ریزی های عملیاتی و انجام آن به ویژه آموزش‌ها و اطلاعات ارائه شده به واحدهای صنعتی بیشترین میزان کاهش حوادث در سطح کشور به میزان ۳۰ درصد در سطح استان انجام شده است.

شجاعی گفت: طرح پایش و ساماندهی صنایع آلاینده و طرح ارزیابی ایمنی از سوی این حوزه در دست پی گیری و انجام بوده و از طرح‌های موفق در سطح وزارت صمت بوده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای موفق طرح معاینات شغلی و غربالگری بیماری‌های واگیر با هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های حوزه بهداشت در سال ۹۷ گفت: در طرح معاینات شغلی ۷۰ درصد همکاران به تعداد ۲۹۳ نفر و در طرح ارزیابی عوامل ارگونومی ۲۸۳ نفر مشارکت داشتند.

وی گفت: با هدف ارزیابی ایمنی معادن بر اساس فهرست اعلامی از تعداد ۶۳ واحد معدنی با اهمیت بالا در سطح استان ارزیابی‌های لازم انجام شد و در ۱۵۴ واحد صنعتی و ۲۳ واحد معدنی در راستای اجرای مجوز سیستم انجام کار برنامه‌های مورد نظر اجرایی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا