هوای آذربایجان شرقی گرم تر می شود

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: هوای استان از امروز تا آخر هفته گرم تر می شود.

محمد اشجعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با توجه به تقویت و استقرار مرکز پر ارتفاع جنب حاره ای از امروز تا اواخر هفته جاری دمای هوای آذربایجان شرقی به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تمامی نواحی استان تحت تأثیر این پدیده دمایی قرار می‌گیرند، افزایش محسوس دما را بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس اعلام و اظهار داشت: احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع وجود دارد و شهروندان به هنگام حضور در طبیعت مراقب آتش سوزی باشند.

اشجعی با توصیه به مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی گفت: بیماران، سالمندان و کودکان در ساعات اوج گرما از تردد در فضای باز خودداری کنند.

وی تاکید کرد: همچنین سازمان‌ها، ادارات و گردشگران در زمینه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع نکات ایمنی را رعایت کرده و از رفتارهای مخاطره آمیز پرهیز کنند.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متأثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا